Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Lavt Stofskifte

Redigeret 18 juni, 2009, 16:49 i Forstyrrelser i stofskiftet
15.06.2009
Hej alle jer her på debat-siden :o)

For ca. 4 år blev min læge opmærksom på at mit stofskife ikke var ok (dette i forbindelse med overgangsalder) Har løbende fået taget blodprøver.
Grundet symptomer som megen træhed etc. er jeg pr 1/5-09 startet op med Eltroxin 50 mkg /dagl.
Tidligere havde jeg ikke de store problemer med maven, men den er nu efter opstart af Eltroxin fuldstændigt gået i stå.. med øget svedtendes om natten og uro tilfølge. Har forsøgt med div. midler dog uden den store hjælp. Har haft kontakt til min læge som synes at jeg "bare" skal tage noget afføringsmiddel. Det er jeg imidlertid ikke enig med hende i, så jeg har taget sagen i egen hånd og tager nu kun Eltroxin hver 3. dag. Spiser svesker morgen og aften - dette har dog fået nogenlunde gang i maven igen, men det er ikke godt....

Er der nogle som kender til lignende symptomer?
Er jeres symptomer aftaget med tiden eller hvad?

Jeg kan forstå der er ændret indholdsstoffer i den Eltroxin som gives nu, dette med div. bivirkninger tilfølge!!

Mange hilsner fra fra DOE
* kvinde 53 år og ny bruger af debat-siden.

Kommentarer

  • Indstillinger
    Kære DOE
    Da jeg tog Ny Eltroxin var min mave også mere eller mindre gået i stå.
    1/5 skiftede jeg til Euthyrox og få dage efter var der rigeligt gang i maven .. :-) Nu ca 1½ mdr senere opfører min mave sig nogenlunde normalt.
    For fuldstændighedens skyld skal det dog nævnes at jeg i den forløbne periode også er blevet bedre reguleret med medicinen.
    Jeg er dog selv overbevist om at maveproblemer og synsforstyrrelser (som også er væk) skyldes Ny Eltroxin.
    Mvh Peter
  • Indstillinger
    Fejl - beklager...
    vh DOE
  • Indstillinger
    Har læst om diverse bivirkning med maven og vil lige høre,om der er nogen som har luft i maven.?
    Jeg er virkelig plaget af luft i maven og har prøvet håndkøbsmedicin samt på recept med den virkning,at jeg fik endnu mere luft i maven.
    Aner snart ikke hvad jeg skal gøre.Tænker også på at passe på med kosten,men jeg forpester stadig mine omgivelser.
    Min læge samt på sygehuset slår det bare hen og siger,at det må jeg lære at leve med.
    Har masser af bivirkning af den nye medicin Eltroxin,så jeg syntes at det ligenu ser noget håbløst ud.
    det er som om,at de bare kaster bolten videre til den næste læge
    Hilsen Airam5D
Log in eller Registrér for at kommentere.