Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Graviditet..

Redigeret 17 juni, 2009, 06:37 i Prævention
Hejsa..
Hvor langt skal spærm eller præspærm op i skeden for at der er farer/chance for graviditet?

Kommentarer

  • Indstillinger
    I den situation kan man altså ikke helt gennemføre at have et målebånd parat, så regn med, at hvis der først ER skudt af - også selv om det er lige inden for i skeden, så kan en eneste enkelt sædcelle, - af de milllioner, der er i en udløsning - altså godt finde resten ad vejen selv.
    Og husk - de første par millioner -eller er det kun tusinder?, men det er vist ligegyldigt - er allerede smuttet længe inden manden aner, han er ved at få udløsning.

    Så - hvis ikke du vil være gravid, så sørg for ordentlig prævention - i HELE den seksuelle akt.
  • Indstillinger
    Hej igen..
    Tak for svaret.. Jeg sørger som du siger for prævention, men når man har færdiggjort et samleje, manden tager kondomet af, man ligger helt tæt og der kommer lidt spærm på de yderste kønslæber lige ud for skeden, men ikke som sådan op i den, kan der ske noget ved det?
  • Indstillinger
    Ja, det ved jeg så ikke, men vil dog formode at så skal man da godt nok være super(u)heldig. :-)
    Håber andre kan svare, men for nu at være helt sikker og han alligevel skal tage kondomet af, kan han så ikke også lige hurtigt tørre den lidt af?
  • Indstillinger
    Jo selvfølgelig, det gør han også, det var bare en tanke jeg fik (: Men tusind tak for dine svar (:
Log in eller Registrér for at kommentere.