Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Smerte i nakke og hovedpine

Redigeret 11 juni, 2009, 15:49 i Hovedpine og migræne
Denne side er fyldt med rigtige gode informationer og muligheder for at forstå sygdomme og lidelser.

Jeg vil beskrive en meget heldig og lidt morsom - afslutning på et rent faktisk meget smertefuldt forløb.

Jeg er 45 år. Jeg har aldrig haft hovedpine (jov...for megen sol , for megen læsning/PC m.m. men aldrig noget der krævede piller).

Pludselig vågner jeg op om morgen med hovedpine. Ondt "bagved øjnene", ondt i nakken. Specielt nakke smerterne er ikke sjove. Efter 3-4 uger går jeg til læge.

Hun konstaterer at min nakke - musklerne i nakken og muskler mellem skulder blade er ømme og overbelastede. Jeg henvises til kiropraktor. Han erklærer mere eller mindre hele mit "skelet" for skævt, misbrugt og ødelagt. Minimum 20-25 behandlinger mener han er nødvendigt - 2 om ugen er påkrævet. Jeg må indrømme at de to første besøg virkeligt hjalp - tingene løste op....

Men så vågnede jeg igen en morgen, med nærmest krampe aktige smerter i nakke og skuldre.

Kiropraktoren opgav.

Efter en ugen vågnede jeg op... og fandt problemet og løsningen. Jeg har i 43 år haft kort eller halvlangt hår. Nu har jeg meget langt hår. Så langt - at jeg ligger på håret om natten. Flytter med hovedet, men fordi hårdet er fikseret under ryggen - trækker jeg i håret - nakken spænder...

Jeg opdagede dette.... sattet håret op om natten i en knude... og alle problemerne er løst. Ingen hovedpine, ingen smerter i nakken..... hvor simpel kan løsningen sommetider være......


:-)
Log in eller Registrér for at kommentere.