Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Vægt og udseende..giver ingen mening

Redigeret 24 december, 2009, 07:01 i Sund kost
Hej.
Jeg er ifølge tallene normalvægtig,
men når jeg ser min mave f.eks så er det tit helt "oppustet", nærmest vom agtig, og jeg har mange deller .. især i maveområdet.

Resten af min krop er lettere buttet men ellers meget normal struktur (som ikke er strammet op..da jeg ikke dyrker motion pt.)

Jeg er 166 cm og vejer ca 58-59 kg,
hvorfor hænger tal og spejlbillede ikke sammen?

Jeg er sikker på at jeg ikke har forvrænget kropsidealer, for min mave er virkelig en næsten ekstrem tilfælde. Den buler simpelthen. Og det plejer den ellers ikke.

Jeg spiser sundt, forsøger ihvertfald at spise godt varieret og sundt.
Det er bare træls at være utilfreds med sin krop, men ikke "må" tabe sig da man ikke har brug for det (stadig ud fra BMI-beregning.)

Hvad kan jeg gøre?
Det er virkelig frustrerende.

Kommentarer

  • Indstillinger
    Spejlet er i bund og grund en ganske udmærket "vægt". Du skriver, at du ikke dyrker motion; hvis du fik indført nogle gode øvelser, så vil du sikkert opleve, at du ikke taber dig, men der i mod får "møbleret" lidt om, så du dermed ville blive mere tilfreds med dit udseende, der ville komme mere i harmoni.
  • Indstillinger
    Jeg forstår godt hvad du mener, jeg har samme problem! Vejer 57kg og er 160 høj. Ganske normal, men hvis jeg taber mig 5 kg er det meget bedre! Maven er væk og jeg har lettere ved at gå på trapper osv. Jeg har også ledproblemer, så det letter min hverdag ikke at veje for meget! Jeg kan ikke træne pt pga min hypermobilitet så jeg prøver med kost omlægningen at nå mit mål.
  • Indstillinger
    hej leoparden.
    man har svært ved at tabe sig på maven,medmindre man motionerer sig.
    du skrev at du ikke motionerer,så jeg vil anbefale dig at du kommer i sving og træne hele kroppen,for maven er en stabilisator og den bliver involveret i næsten alle kropsbevægelser.

    mvh
    lomilomihelse72
Log in eller Registrér for at kommentere.