Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Eltroxin og maven

Hej

Oplever I også at maven driller når man forøger eltroxin dosis?

Jeg går ikke på toaletet så meget mere, men til gengæld bliver meget oppustet.
Kan det ske at ved forøgelse af eltroxin dosis, stiger antistoffer også, så stofskiftet falder?

Jeg kan mærke at jeg bliver voldsomt oppustet af cigaretter - er det normalt. Det har aldrig været så voldsomt før.

Nu tager jeg 50mg eltroxin dagligt. Jeg har tabt mig 10 kg siden december, hvor jeg gik i gang med at forøge eltroxin dosis. I december tog jeg 25mg hver anden dag og nu er jeg på 50mg som sagt, men skal gradvist op på 100mg dagligt.
Det er vel ikke unormalt at man taber sig når forbrændingen øges pga Eltroxin?

Mvh Adam

Kommentarer

  • Indstillinger
    Hej Adam !

    At ha' en "langsom" mave kan være en af symptomerne på lavt stofskifte
    - og jeg kan forstå, at dit stofskifte stadig ikke er på plads, siden du allerede ved at du skal øges yderligere...

    Det er ikke så almindeligt at tabe sig - når man har et lavt stofskifte
    - som ikke er færdig-reguleret. De fleste klager over, at de tar' på...

    Eltroxin ændrer IKKE på antistofferne i din krop !

    M.h.t. cigaretternes virkning må jeg være dig svar skyldig....

    *Pia
  • Indstillinger
    Tak for svaret.

    Jeg er langt fra reguleret.
    Når mit stofskifte var i bunden for et par måneder siden så det sådan ud:

    TSH 22,2
    fT4 5,2
    fT3 2,4

    Så var der op og ned tur et par gange, hvor jeg måtte holde en pause med eltroxin.

    For 2 uger siden så det sådan ud:
    TSH 20,8
    fT4 6,1
    fT3 3,3
    -og så de skide antistoffer >1000 og de må ligge på <35


    Men jeg have en god periode siden sidste optrapning for ca 1 måned siden, men for 4 dage siden er jeg blevet meget træt igen og er det stadigvæk.

    Jeg ved ikke om det kan skyldes en forkølelse, som jeg tror jeg har fået.

    I december/januar har jeg forsøgt at trappe op og når vi nåede fT4 på 7,5 har jeg fået det mega dårligt, som jeg tror kunne skyldes eltroxin.
    Men der var senere ingen problemmer at starte med højre dosis da fT4 lå på 5,2.

    Kunne de 7,5 være en svær grænse at overskride for mig? Det ville være surt.
    Udover at det piver og fløjter i hovedet, så jeg føler mig lidt skæv, så få jeg en underlig fornemmelse i maven, som gør at jeg skal ligesom tvinge mig til at trække vejret.
    Jeg ved ikke om det er oppustet mave, men når jeg sidder f.eks i en bil er maven klemt lidt sammen, og det er ikke til at holde ud. Jeg få det meget dårligt. Jeg har det bedst når jeg ligger ned. Det kan være svært at gøre f.eks i en bus, så jeg hjemmegående i øjeblikket.

    Mvh Adam
Log in eller Registrér for at kommentere.