Hjem Sind og psyke Sorg og krise

Selvmord

Redigeret 14 juni, 2009, 19:32 i Sorg og krise
tænker på hele tiden er at gøre en ende på det hele. .. jeg ved godt at det ikke er løsningen Jeg ved ikke hvad jeg skal gøre . .. jeg har ingen at tale med og det eneste jeg en på problemerne men det er den eneste jeg kan se. . .jeg har mistet mit arbejde, mistet min kone og har fået en dom og skal i fængsel. . .samtidig har jeg så store økomoniske problemer at jeg ikke kan overskue noget som helst jeg har ikke råd til en husleje. . . .jeg har intet sted at bo. . .hjælp mig . .jeg taler med psykolog og det hjælper også kortvarigt . .. . .Jeg ved ikke hvorfor jeg skriver her. . .men jeg ser virkelig ingen udvej i livet. ..jeg vil helst ikke at min exhustru og barn skal finde mig. ..det er der ingen der fortjener . . .og slet ikke dem jeg elsker . . .. har haft flere selvmord i familien. ..så det er ikke ukendt . ..jeg har ingen forældre eller søskende . . .det hele er håbløst. . .livet er dejligt men ikke når man kun har problemer. .jeg ser ingen fremtid for mig selv. . .hvad skal jeg gøre ??. . .findes der nogle grupper eller organisationer man kan tale med ?? . .har prøvet livslinien på telefon, men har været uheldig et par gange . . .hjælp mig. . .hjælp mig. . .jeg er desperat . . .

Kommentarer

  • Jeg kan godt høre, at du har det virkeligt skidt.

    Kan du få akuthjælp af din psykolog? Det kan tage tid før man mærker, at psykologbehandling har en effekt men hold ved, det hjælper på længere sigt.

    Spørgsmålet er, hvor du kan hente hjælp lige nu og her. Du har prøvet Livslinen men det gik åbenbart ikke så godt.
    På Livslinien er der en side med henvisninger til andre steder http://www.livslinien.dk/raadgivning/an ... ilbud.html. Måske er der nogen af dem, du kan bruge?
    Kan du som udgangspunkt tale med din læge? Psykiatrisk skadestue? Måske har du brug for noget medicinering i en periode? Nogen må på banen. Du har tydeligvis brug for en bred vifte, så du kan få styr på de forskellige områder af dit liv. Jeg kender bare ikke de muligheder der er, men nogen må kende dem.

    Engang havde jeg en kæreste, der begik selvmord ½ år efter, vi var gået fra hinanden. Jeg forstod hans magtesløsehed og desperation men kunne også se, at hvis han havde søgt og fået den rigtige hjælp, så havde det slet ikke behøvet at gå så galt. Der VAR andre udveje.
    Hjælpen er derude. Jeg ved, hvor svært det er at få kræfter og overskud til at finde og søge den men det er nødvendigt. Du må fortælle, hvor desperat du er, så du er sikker på, at at du bliver forstået.

    Det KAN blive bedre. Jeg ved, det er svært at tro på, når du er helt nede, men det VIL blive bedre, når du får den rigtige hjælp. Det VIL blive bedre, fordi du er NØDT TIL at have det bedre. Dette er en periode i dit liv. Denne forfærdelige periode kan meget vel være det vendepunkt, der skal til, før det begynder at gå fremad. Sådan er det tit. De eneste muligheder er ikke kaos eller døden. Der findes veje ud af kaos. De kan være svære at finde - men de er der. Af kaos kommer orden.
    Da jeg var 13 år, skabte jeg et motto, der hed: 'Det kan, skal og må blive bedre, for sådan her kan jeg ikke leve'. Det motto har jeg levet efter lige siden (og nu er jeg 48) og det har hjulpet mig. Der ER noget bedre i vente til dig, når du finder de mennesker, du har brug for til at guide dig videre. Søg...

    Jeg er ked af, at jeg ikke kan give dig et mere fyldestgørende svar...


    Mange hilsner Helene
  • Har du prøvet KRIM?
    Det er en overordentlig vanskelig situation du befinder dig i, så jeg kan godt forstå du ikke lige kan finde en vej ud af det.
    Er det noget alvorligt du har fået en dom for?

    Skulle du finde dig en bolig, så skal kommunen betale din husleje medens du afsoner, hvis dommen er på max et halvt år.
    Hvis det er en dom udover et halvt år, var der måske mulighed for, at du kunne bede om at komme til afsoning så hurtigt som muligt, så har du i det mindste tag over hovedet, og du får penge til mad o.s.v. medens du er derinde.
    Jeg kan godt se det er et stort problem at du slet ingen familie har, men selv i fængslerne kan du finde gode venner, som ikke decideret er kriminelle.

    Jeg vil anbefale dig, at sætte dig godt ind i lovgivningen.
  • 33 12 14 00 Sct. Nikolaj Tjenesten. De er der. De hjælper. Tro mig.... Ring til dem... Lige her og nu er de der.
  • Kære Helene, Kære Linette og Kære Helle

    Mange tak for jeres svar. . . .ja Helene du har da helt helt ret, selvmord er ikke vejen frem, men når problemerne er så store som mine. . ..så er det svært at se lyset . . . .

    Men til jer alle . . .tak for opmuntringen . . .det hjælper virkelig . . .og jeg vil prøve at ringe til KRIM. . .

    Jeg skal svare jer alle på et lidt senere tidspunkt . . .

    Tak skal I have . . .
  • Kære Helle

    Mange tak for dit råd med Sct Nikolai Tjenesten - -dem vil jeg prøve at tale med og det lyder som om du har gode erfaringer med dem . . .

    tak . ..
  • Kære Linette

    Nej min dom er ikke alvorlig, men bare det at skulle afsone og så at få en plet på straffeattesten . . .

    Hvad er KRIM... .??

    Hvordan kan jeg sætte mig ind i lovgivningen . . .mon det hjælper at ringe til kriminalforsorgen eller er det sociallovgivningen . . .

    Og tak for dine råd . ..
  • Kære Helene

    Jeg går nu både til psykolog og psykiater . . .og jeg synes virkelig at det hjælper at få talt med nogle dygtige mennesker

    Tak for dine links - jeg vil straks gå i gang med at kigge på dem og forhåbentlig er der nogle der kan snakke med mig . .

    jeg har fra min psykriater fået besked om at henvende mig på skadesstuen hvis det gik helt galt. . .sådan er det heldigvis ikke lige nu . . .og så skulle jeg sige til dem at jeg SKULLE indlægges over natten . . .ellers kunne de blot ringe til ham....

    og jeg har også fået noget medicin . ..som jeg skal tage . . .

    Det gør mig virkelig ondt med din kæreste. . .og tak for ALLE de søde ord . . .

    Ja, det SKAL blive bedre og det gør det også . . .nogle gange ryger jeg blot ned i kulkælderen . .og det er ikke rart

    Jeg vil huske dit motto : 'Det kan, skal og må blive bedre, for sådan her kan jeg ikke leve'. Det vil jeg prøve at huske og leve med som du. . . .

    Tak for dit svar . . .det var rigtig dejlig og det varmede på et koldt og blæsende sted. . .Tak Helene
  • Det er fortrinsvis serviceloven du skal holde dig til. Der er stort set ingen hjælp at få hos kriminalforsorgen.
    Det er vist nok også straffeloven, afsnittet om afsoning du skal sætte dig ind i.
    Det kan være du er heldig, at en af de andre afsonere har sat sig ind i lovgivningen.
    Jeg kender en der hjalp sine medindsatte rigtig meget, derfor ved det med huslejen.
    Tøjpenge har du også ret til at få, 2500,00kr ved jeg det som regel var.
    Du skal selv søge. Socialrådgiverne i fængslerne kan du ikke regne med, de siger som regel: Det nytter ikke. Men det gør det.
    Lægehjælp skal du insistere på, hvis det bliver nødvendigt.
    Det er ikke sjovt at få en plettet straffeattest, men hvis det ikke er alvorligt, så tag det roligt. Brug tiden i fængslet på fornuftig vis. Forhåbentlig kommer du i åbent fængsel når det ikke er noget alvorligt.
    Du kan møde alle mulige slags mennesker derinde. Du gør klogt i at sortere i dem, men alligevel være på talefod. Ikke låne ting af/til de andre og slet ikke penge.
    KRIM er en organisation for alle der har været eller i forbindelse med fængslerne.
    De kæmper for bedre fohold for de indsatte.
    Jeg fik for 12 år siden ændret loven for de indsatte. Det drejede sig om retten til at få lægehjælp.
    Sådan en kamp med systemet tager man kun når det drejer sig om et menneske man holder meget af.
    Derfor har jeg kendskab til noget af det der sker indenfor murene.
    Når du læser lovgivningen, skal du huske, at alle steder hvor der står SKAL, så betyder det SKAL.
    Hvis der står noget med vurdering, så har sagsbehandleren lov til at vurdere, og det er så forskelligt hvad man får ud af en ansøgning.
    Hvis du kan planlægge din økonomi, og ellers er selvhjulpen, så kan du sagtens klare dig under afsoningen.
    Straffeloven skal forefindes inde i fængslet, serviceloven vil jeg anbefale dig at printe ud og tage med.
    Et sted at bo vil også være godt at få inden du skal til afsoning. Hvis din dom lyder på et halvt år eller derunder, skal kommunen betale din husleje. En bolig kan være afgørende for at blive lukket ud igen når du har afsonet 2/3.
    Domme under et halvt år, må man sidde tiden ud. Sådan er det bare.
    Hvis du har børn har du ret til samvær.
    Det er dejligt at læse du har det bedre.
    Det skal nok gå altsammen.
    Prøv om du kan planlægge så meget som muligt inden du skal til afsoning, det vil hjælpe dig meget.
    Hilsen Linette.
Log in eller Registrér for at kommentere.