Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

allergi hos børn

Redigeret 11 juni, 2009, 03:09 i Allergi
Hej!

Mit barn på 3 år virker til at reagere på græs. Hans øjne bliiver røde, hævede og næsen løber. Det er mest når der er dage med tørvejr og det er mest udtalt når han leger på græs. Det er startet denne sommer.
Jeg tog til lægen og han sagde at en blodprøve ikke ville sige nok om hans overfølsomhed når han kun var 3 år. Han kunne se symptomerne men mente ikke at det var nok til at han ville medicinere.
Mit spørgsmål går så på om ikke det er bedre at medicinere, i forhold til forebyggelse af udvikling af overfølsomhed.?? Jeg synes jo at det er ærgeligt hvis han skal døje med det hver sommer og vil gøre alt for at det ihvertfald ikke udvikler sig..

Mvh. Tanggaard

Kommentarer

  • Indstillinger
    Jeg er ikke helt klar over anbefalinger til mindre børn, men den generelle indstilling er, at høfeber skal behandles. Dels får man bedre livskvalitet (det gælder også for børn :-)), dels kan allergien forværres når den ikke behandles, og sidst men ikke mindst kan ubehandlet høfeber udvikle sig til astma.

    Desværre er det sådan at mange praktiserende læger ikke har så meget viden om allergi (og astma). Vi har som patienter og forældre et stort ansvar i at opsøge information og give den videre til lægen, så vi får den optimale behandling - der er uhyggeligt mange eksempler på at folk er blevet stærkt under- og fejlbehandlet for allergi og astma hos praktiserende læger. I nogle tilfælde er man nødt til at insistere på henvisning til speciallæge og i værste fald skifte praktiserende læge - hvis det kommer på tale for dig kan du prøve at skrive hvilken by du bor i, og så er der måske nogen, som kan anbefale en læge i dit område.

    Her og nu vil jeg anbefale dig at du ringer til Astma-Allergiforeningen og får deres råd ift behanling af mindre børn med høfeber, og at du tager svaret med til lægen.

    Held og lykke med det - god bedring med dit barn og skriv hvordan det går!
Log in eller Registrér for at kommentere.