Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

11 år, deprimeret og forhøjet angst.HJÆLP

Redigeret 18 juli, 2009, 14:12 i Åben debat om depression
HÅBER NOGEN KAN GI MIG ET GODT RÅD,MIT HJERTE BLØDER.
Jeg har en søn på 11 år , der er blevet mobbet over en lang periode, fordi han er tyk.han har ingen venner, og her hvor vi bor er der mange børn, men det er muslimer, og de leger ikke med danske børn , min søn har prøvet mange gange at komme i kontakt med dem, men der er ikke noget at gøre.Her bor nogle få danske børn, men man se dem kun når de går i skole og når de kommer hjem.de er aldrig ude.det er trist det er sådan, de er jo alle bare børn.
Min søn har ikke været ude her hjemme de sidste 7 måneder , undtagen når han køre i skole, fordi der bor en dreng i opgangen ved siden af han er bange for, drengen er blevet smidt ud af skolen, hvor min søn går.og bliver nu kørt i taxi til en anden skole, har pædago på når han går i klub.Der er flere folk her der er bange for familien.
Jeg vil gerne flytte , men kan ikke finde noget andet at bo i , har søgt kommunen om hjælp...hmm,ku lige så godt ha spurgt min vaskemaskine.
jeg er begyndt at komme på et familiecenter med min søn , hvor der er en psykolog vi snakker , hun er rigtig sød,har talt med hende 4 gange , ved ikke rigtig om det er noget der hjælper, det er hende der vil ha min søn på medicin, vores læge har sagt nej, jeg er heller ikke så meget for det .... men det kan jo være det er nødvendigt, kan ikke li det.
Jeg er alene med mine 2 drenge , ders far er alkoholiker, vi har en god kontakt til ham , men der er jo også en bagside ved at ha kontant med en alkoholiker.
Kommunen har talt om min søn skulle have en mand der kunne tage ham med til noget sport, det er også nok fint nok,men tror ikke den indsast er nok til min søn kommer oven på.
jeg har talt med skolen mange gange ang. mobning, men syntes ikke rigtig de formår at gøre noget ved det . min søn vil ikke flytte skole, han siger nu har han vendt sig til at ha det dårligt der og har ikke mod på en ny skole,jeg har haft lyst til at flytte han mange gange.tror desværre heller på nuværene tidpunk at han ville ku klare det ,han går i noget der hedder pusterummet på skolen, han vil ikke afsted hvis han skal over i klassen.
jeg har lavet madplaner med sund kost, det er bare ikke altid den er nem at holde,vi ruller også lidt på rulleskøjter sammen for at få motion,og han går til sport 3 gange om ugen,i vinter halvåret,de lukker desværre ned når det er sommer ,for så er der ikke så mange der gider at komme siger de, kan ikke forstå de lukker ned om vinteren ,når det er sport for overvægtige børn.Ville så gerne gøre noget mere for min søn, men ved ikke hvad jeg skal gøre

trist mor67

Kommentarer

  • Indstillinger
    hej mor 1967. jeg kender godt til hvordan det gør ondt at opleve sit barn mobbet og føle afmagt. jeg ved ikke hvorfor der er tale om medicin, men sig fra m h t det. har du overvejet at få din søns lærer til at indstille din søn til ppr? tænker din søn måske kunne have gavn af et tilbud om eventuel heldags skole. Har selv haft todrenge i heldagsskole og deres selvværd og selvtillid er bare forrygende nu, moppning er ødelæggende for et barn og svært at komme til livs, især hvis skolen ikke formår at stoppe det. EN mentor til dit barn er en god ting. en voksen mande ven kan også bidrage til din søn kan komme ud og lære andre børn at kende og få andre oplevelser. synes ikke du skal slå dig til tåls med at din søn har vænnet sig til at blive moppet, pres komune og ppr til at få hjælp til et skoleskift, også selv om det et svært lige nu, men hellere det end langsigtede skader, hvilket dit barn vil få. Prøv også at undersøge om din kirke måske har klupper dit barn måske kan komme i, måske noget i alle kan deltage i.Frælsenshær har også nogle tilbud du måske kan bruge, tænker også det kunne være godt for dig og din lille familie at komme ud og kunne talemed andre mennesker af og til. jeg ved ikke hvad du er af erhverv, men undersøg om der er mulighed for at kunne få ny bolig med viseværtlignende funktion,og deraf måske at skulle betale mindre indskud. du kan også bede om et fælles møde med alle de personer der har med dit barn at gøre, altså et såkaldt netværksmøde. det er altid en fordel at alle er samlet på en gang så alle hører det samme og kan få belyst problemet og handle derefter, prøv at tale med din søns skole om det. venlig hilsen også en mor
  • Indstillinger
    Måske kan du bruge noget af det, der står på Red Barnets hjemmeside, f.eks Barnets Ven eller noget af det, der står under Anti-Mobning.

    Her er et link http://www.redbarnet.dk/Programmer/Inte ... s_ven.aspx.

    Du kan også prøve at høre om det er muligt for ham at komme på et julemærkehjem.

    Mvh
  • Indstillinger
    Hej mor 1967

    Synes du lyder som en fornuftig og ansvarlig mor for dine to drenge.
    Din dreng (og måske jer begge har brug for hjælp og du tager imod den).
    Det er uholdbart, at din søn ikke tør gå udenfor på grund af nogle nabobørn - det burde der kunne gøres noget ved.
    Hvor er beboerforening eller vicevært henne?

    At være alenemor til to drenge, som har en alkoholiker til far, har aldrig været nemt.
    Ved ikke, hvor I bor i landet, men måske det kunne være en god ide at undersøge fritidstilbud i ungdomsskoleregi (motocross eller lignende?).
    At gøre din dreng til et psykiatrisk tilfælde på grund af mobning er da uheldigt, men hvis han har et mere reelt problem (såsom ADHD eller lign. kan det måske være en idé med den slags behandling, men det ved kun du og psykologen).

    Håber der må findes en løsning, som I alle kan leve med og husk at det er væsentligt for børn, at deres forældre (i dette tilfælde dig) har noget meningsfyldt at foretage sig udover at passe børn.

    Med ønsket om alt godt for Jer.

    Kkj
  • Indstillinger
    til mor 1967. selvom det kan ekstrem svært at få sig til at fylde sig med sådan noget kemisk stas, så som sagt kan det desværre være nødvendigt. jeg tænker eneste løsning er at prøve bare en lille smule antidpressivt medicin med modvirkning af angst og social forbi. plus jeg synes i skal omgående gå til den fysiske læge og give din dreng stofskifteregulerende medicin, eller noget der ligefrem gør at stofskiftet bliver enormt høj, uden det bliver til forhøjet stofskifte. og så tænker jeg at dine børns far skulle prøve noget medicin der hedder trimonil som skulle modvirke alkoholmisbrug når man selve er i den værste fase af alkoholmisbruget. desværre er det et antiepileptisk middel som bruges mod epilepsi først og fremmest. men alle de der antabus præparater gør at man slet ikke kan nyde bare en enkelt øl, uden der kommer abstinenser, og kast op fornemmelse, og sådan skal det absolut heller ikke være. men start med stofskiftemedicinen og på recept så man er sikker på det virker. og når han så forhåbentlig bliver slank af at kunne optage og forbrænde maden meget bedre, så kan det også være depressions symptomerne forsvinder. i hvertfald social forbi i og med han ikke kan blive mobbet mere med at han er for stor, og angsten kommer af at han hele tiden ville føle hvornår bliver næste gang jeg får at vide jeg har en for stor størrelse. held og lykke med rådene jeg har givet dig.
Log in eller Registrér for at kommentere.