Irriteret hud

slettet13720
Redigeret 15 februar, 2017, 17:49 i PMS og menstruation
Hej

Når jeg har haft min mens i en 4-5 dage er jeg totalt hudløs af at bruge bind. Jeg har prøvet med tampax, men har det nu alligevel bedst med et trusseindlæg også. Min hud på skamlæberne klør og det er lige så det skaller af. Og det svier selvfølgelig når jeg er på toilettet. Det er lige så huden bliver helt tør, hård og næsten knudret.

Nogle der har prøvet noget lignende og kan komme med et godt råd?

Den småirritable

Kommentarer

  • Som Shibidua synger: "Det suger så meget, at jeg bliver helt tør i halsen..."

    Nogle er mere sarte der end andre, så prøv om du kan finde nogle bind, der ikke suger så kraftigt - det er gerne de meget billige, men der jo en del kemikalier/blegemidler i.

    Ellers kan jeg foreslå dig at købe nogle stofbind - jeg vil tro, du måske kan finde det ved at google det, men hvis det er noget, du gerne vil, så skriv igen, min datter bruger den slags, så hun ved vel, hvor de kan købes.

    De er ret dyre og skal således vaskes - fuldstændig som man gjorde i gamle dage.

    Min datter igen - der altså netop også har de problemer, som du nævner - bruger også en speciel menstruations"kop" - det ligner lidt et pessar, som så stikkes op, blodet samler sig i denne "kop", der så tages ud og skylles ved toiletbesøg. Hvis man ikke lige har en vandhane - f.eks på et offentligt toilet - så kan man også bare tørre den af med toiletpapir. Den er også noget dyr, men det er jo også et engangskøb.

    Med den "kop" bruger hun som ekstra beskyttelse i alt tre stofbind i sin menstruationsperiode, så økonomisk burde det være til at overkomme - det betyder jo da også, at man ikke skal købe alle de bind og tamponer, så alt i alt er løsningen både billegere og en hel del bedre, da man bliver fri for at blive "suget" så tør, at det skaber irritation.

    Hvis du vil vide mere, vil jeg godt spørge hende, hvor hun har købt det og hvor der er mere information.
  • En menstruationskop er en genial opfindelse, som ganske rigtigt er god ved slimhinderne, da den ikke udtørrer. Jeg er helt sluppet af med svampeproblemer, udflåd og dårlig lugt, så kan kun anbefale den! Du kan læse alt om dem på www.menstruationskoppen.dk

    :) Mette
  • Hej!

    Jeg har prøvet forskellige menstruationskopper men vil klar anbefale dig at kigge på https://ladystyle.dk