Hjem Smerte Åben debat om smerter

Smerter inde i ryggen / over testikel.

Redigeret 15 januar, 2012, 16:42 i Åben debat om smerter
For 8 måneder siden fik jeg smerter i højre side af ryggen (nyreområdet). Såvel som smerter/gener lige over højre testikel.
Jeg gik til lægen og fik at vide at det var en golfskade. (Min læge spiller golf i samme klub som jeg).

Kiropraktor? Fysioterapeut? Tænkte jeg.... Nej. Ikke nødvendigt, sagde han.

Månederne går. I perioder er smerterne væk. I perioder kommer de tilbage, hvor jeg bare bider tænderne sammen. Smerterne generelt dog øgende, specielt siden marts.

Det primære problem er det i ryggen. Her gør det mest ondt. Hvor følelsen over testiklen er en svag smerte, men mest en dunken.
I ryggen føles smerterne undertiden som brændende. Undertiden stikkende, knugende.

Ind imellem har jeg haft ondt inde i selve rygsøjlen. Specielt ved meget gang. Dette har i perioder gjort det svært at lokalisere smerten præcist. Men i skrivende stund er det smerten i nyre-området der er den primære.

For 6 uger siden bliver det desværre for svært for mig at passe mit arbejde, hvor jeg bevæger mig meget. Så nu er jeg sygemeldt.

Jeg søgte på nettet, og kom frem til at det måske kunne være nyresten. Så jeg har fået lavet en CT-scan af nyre og urinveje, som overraskende for mig kom tilbage med svaret : Normal.

Længe har jeg kunnet finde fred for smerter ved at sidde/ligge komfortabelt. Men nu er det nået til at de mere eller mindre er der hele tiden.

Jeg sover okay (At ligge ned på ryggen er generelt det bedste), og kan vågne helt uden smerter. Men ikke længe efter jeg er stået op kommer de snigende igen.

Jeg har prøvet kiropraktor og akupunktur men uden lindring. Kiropraktoren mente dog, at det ikke er en mekanisk ”skade”.

Jeg er meget bekymret, og skal tale med min læge om 2 dage.

Hvad ville være fornuftigt at tale med ham om/bede ham om? Hvad er næste skridt?
Enhver form for råd eller idé er meget velkommen.

På forhånd tak!!!!

Kenneth

P.S. For 2 år siden havde jeg smerter i brystet grundet stress. Men mener ikke selv at det er stress der har udløst den nuværende situation.

Kommentarer

  • Hej Kenneth

    Jeg har haft det på præcis samme måde i over 2 måneder nu. Jeg gik til læge omkring juletid 2009 og fik at vide, at det var på grund af at jeg havde gået i for stamme bukser eller lignende. Min læge sagde, at jeg skulle prøve at gå i løsere bukser og så ville det forsvinde over tid. Synes dog det tager umådeligt lang tid og derfor kan jeg ikke lade være med at være lidt nervøs for det. Hvordan endte din historie?
    Er der andre, der oplever det samme og kan bekræfte, at man bare skal vente på at det går væk?

    Hilsner
    Michael
  • Hejsa

    Jeg er meget interesseret i at høre hvad dine smerter endte med? Jeg har nøjagtig samme smerter somm dig, og helt de samme steder. jeg spiller også golf og derfor kunne det være din løsning på smerterne kunne hjælpe mig.

    Jeg håber at høre fra dig

    Mvh
    Hm
  • Hej

    Jeg har oplevet fuldstændig det samme - og er i dag blevet scannet og undersøgt fra top til tå. Intet Galt!! Har dog fået konstateret betændelse i min bi-tekstikel - men det har intet med hinanden at gøre, oplyste lægen mig.

    Jeg er også meget interesseret i at høre om andre har oplvet noget lignende og hvad det er endt i??

    På forhånd tak

    Mcv
    CVM
  • Hej,

    Jeg melder mig hermed ind i klubben.

    Er 38 år og har gennem den seneste 18 mdr. haft præcis samme symptomer bare i venstre side. Har først fået ultralydsscannet testiklerne for 12 mdr. siden og senest i dag testikler, nyre og blære - alt normalt. Har også fået taget omfattende blodprøver og urintest.

    Har ligeledes oplevet, at det kan være næsten væk om morgenen og komme tilbage i løbet af dagen. Har af den grund tænkt om det kunne være relateret til maven, da den jo kommer på arbejde i løbet af dagen.

    Kan til tider føles som om der er for 'meget' altså en form for udposning et sted inde i venstre side, som generer.

    Er nu lidt i vildrede for ved ikke helt hvad jeg nu skal foreslå lægen (eller han mig), men det er meget generende og man kan naturligvis heller ikke undgå at bekymre sig.

    Er der nogen af jer det er kommet videre i forhold til en diagnose/afhjælpning af problemet?

    Mvh.

    Mrhans1
  • Hej,
    Jeg er plaget af det samme og årsagen er for mit vedkommende Facetledssyndrom. Det kom af for meget spinning og 15 km cykling hverdag.
    Derudover bidrager stillesiddende arbejde også til at det gør nas.
    Uden at drage nogle lægelige konklusioner (jeg er it-mand) lyder det som om at opskriften er kiropraktor og nogle øvelser over dagen (hvis man f.eks. sidder ned en hel dag pga. møder). Det har hjulpet for mig.
    Google evt. lidt om "Facetledssyndrom" og find lidt info.
    De bedste hilsner
  • Hey Gutter,

    Jeg tror jeg har gode nyheder. Jeg har haft samme symptomer, og har døjet med dem længe.
    Ondt i bitestiklerne og ondt on/off i rykken. Ulmene smerte der kommer og går. Ikke stikkende...
    Manglende lyst til at knalde!!

    Min læge anede ikke hvad han skulle stille op.

    En dag talte jeg med en af mine venner. Han havde haft de samme symptomer et helt år inden hans læge fik styr på det med Ciprofloksasin 500 mg, 2 gange dagligt i 10 dage.
    Det er egentligt en pencilling der hører til infektioner i røven.. Sorry men det er det siger min læge.

    Jeg har lige været på en fem dages kur, og vupti, mine smerter er pist væk.
    En lille biting. Kæresten eller konen skal også på kuren.

    Vores teori er at det er en bakterie man ikke helt har opdaget endnu som flurerer "derude" og at den kun rammer nogen af os.

    Mit er ihvertfald væk nu, og jeg håber inderligt at det kan hjælpe jer :)

    All the best
    Lars
Log in eller Registrér for at kommentere.