Hvad er sikrest..
Hej allesammen..
Jeg havde lige en lille diskution med min mor i aftes, om hvilket præventions middel der er mest sikkert.. Jeg vil mene kondomet er, da det beskytter mod både grviditet og sygdomme, men min mor mener at p-pillen er mere sikker hva graviditet angår.. Hvad er jeres mening?
Håber på svar (:
Jeg havde lige en lille diskution med min mor i aftes, om hvilket præventions middel der er mest sikkert.. Jeg vil mene kondomet er, da det beskytter mod både grviditet og sygdomme, men min mor mener at p-pillen er mere sikker hva graviditet angår.. Hvad er jeres mening?
Håber på svar (:
Kommentarer
P-piller indtaget korrekt beskytter 100% mod graviditet - alle andre præventionsformer er kun "næsten" sikre - desværre. Kondomer beskytter dog 100%, hvis det vel at mærke er sat korrekt på, ikke springer og ikke er for gammelt, så der er en - endog lille - risiko.
Og, så har du alligevel også ret, for p-piller beskytter ikke mod sygdomme, det gør der i mod kondomet.
P-pillerne kan meget vel betyde, at man så er lidt mere "ligegyldig" med prævention, når man lige møder en og har lyst til sex, og så kan man netop få alle mulige sygdomme, som i øvrigt kan medføre, at man senere ikke vil kunne få børn.
Jeg synes, du skal bruge kondom, og være meget omhyggelig med, at det bliver sat ordentligt på.
Jeg ved ikke, hvor gammel du er, men når du er helt udvokset - dvs i hvert fald over 18 år, og måske har fået en fast kæreste, så kan I måske sammen overveje, om p-piller kunne være en god ting i jeres forhold, hvis I vel at mærke er helt sikre på hinanden, - at en af jer ikke lige er ude og "bolle ved siden af", og helt sikre på at I begge er sygdomsfri.
Sådan er det desværre i denne verden - og nej, det virker ikke specielt romantisk, men det er jo kun en selv, det går ud over, hvis ikke man passer på sig selv.
Jeg er 16, og mener ligesom du siger, at p-piller er noget man tager når man er i et fast forhold og helt udviklet...
Har bestemt ikk lyst til at sætte mine homoner ud af kurs lige nu, syns det er ustabilt nok i forvejen!
Tak for din tilbagemelding.