Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme

hedeture - 62 år gammel

Redigeret 22 september, 2011, 07:23 i Åben debat for kvinder
12 år efter min overgangsalder lider jeg nu under hedeture mange gange om dagen. Jeg har allrdrig tidligere haft disse problemer ej heller har jeg taget hormoner så hvorfor nu. Er der nogen som har prøvet det samme?

Kommentarer

• Hej :-)
    Jeg er på samme alder som dig, og jeg har også hedeture både dag og nat, men de begyndte omkring 50 års alderen hvor de var værre end i dag, det kunne tyde på, at jeg aldrig kommer af med dem.
    Hvis jeg forstår dig ret, så er dine hedeture først begyndt nu, så kan det være stofskiftet det er galt med, så vidt jeg ved, kan det også give hedeture.
  • Hej 62 år gammel-.
    Jeg har været i overgangsalderen siden jeg var 42 år. Det er nu 10 år siden. jeg har også de sværeste hedeture (har aldrig taget hormoner men har prøvet diverse naturprodukter uden effekt). Mine hedeture er om natten, og ved den mindste anstrengelse løber sveden af mig. Det kan være bare at lægge tøj sammen, støvsuge o.s.v.. Jeg er nu nået så langt så jeg har overvejet at prøve hormoner. Jeg syntes det har været meget hårdt og tror sgu aldrig det stopper- Så jeg føler med dig. Syntes ikke min læge tager det alvorligt, Det forsvinder jo med tiden Hm hm, jeg tvivler. Vi er nok fler end man regner med der har det sådan.
  • Jeg er 67 år og har periodisk stadig hedeture om natten. Har siden 50 år fået Livial, i hvert fald de sidste 6-8 år. Forsøgt at gå ud af dem, men så har jeg endnu flere hedeture. Jeg kan vågne badet i sved, så alt må skiftes, men heldigvis er det ikke hver nat. Stærk mad og rigeligt vin forstærker det, har jeg bemærket. Ikke mindst hvidløg, men også alm, løg i rigelige mængder i f.eks. salater. Modererer den slags herhjemme, men når jeg er ude, kan det være svært, og især hvidløg smager jeg ikke altid med det samme.
    Min mor og søster led også meget under hedeture -og var psykisk påvirket af overgangsalderen, hvilket jeg dog er sluppet for, men det genetiske spiller sikkert ind. Men sørg for hormonstikpiller, hvis du ikke vil tage alm,. hormontilskud. sÅ slipper du også for evt. blærebetændelser.
  • Jeg har haft hedeture i 15 år, og de stopper nok aldrig.
    Men at det skulle være genetisk tror jeg ikke.
    Min mor havde ikke hedeture og jeg kender ingen i familien der har haft dem, som jeg har.
    Hvis man er overvægtig, har man et lager af hormoner, det kan gøre overgangen nemmere.
    Min mor er meget overvægtig.
    Jeg var slank da jeg gik i overgangsalderen, men da hedeturene begyndte svumlede jeg meget op af væske.
    Jeg smører med en Wild yamscreme, og jeg tør ikke stoppe med den, for hedeturene var værre før.
    Det sidste jeg har prøvet er pycnogenol

http://radiodoktoren.dk/radiodoktoren/2 ... hedeture-2

Jeg vil sige, at hedeturene er de samme, men der er sket det, at jeg har tabt mig, da pillerne driver væsken væk, og dermed har man det bedre.
  • Tænk over om I er stressede. Det kan også være årsag til hedeture efter overgangsalderen.
    Hilsen Susanne
Log in eller Registrér for at kommentere.