Hjem Hjerne og nervesystem Hovedpine og migræne

migræne

Redigeret 30 januar, 2015, 18:06 i Hovedpine og migræne
Jeg har på et tidspunkt læst om en dame der havde migræne, var svimmel og havde været til en scaning hvor de kunne se nogle hvide pletter på hjernen. Mit spørgsmål er, hvad kan det være? Og hvad gør man? Hvilken medicin får man eller kan man gøre noget? Kender en der bor i udlandet som har det samme. Hun besvimer af smerter. Hun får en masse medicin som hun så bare bliver træt af. Der kan gå to eller tre dage hvor alt er vel og så begynder det igen og igen med masser af smerter.

Vil meget gerne hører om noget lign.

Med venlig hilsen
Jane34

Kommentarer

  • Du har en gang læst om en dame - du kender en, der bor i udlandet.

    Der kan gå rigtigt mange symptomer tabt undervejs - disse to kvinder kan jo have andre ting, der ikke lige kommer med, hvorfor det kan være yderst svært - for ikke at sige umuligt, at komme med et brugbart bud.

    Men jo, man kan da have så voldsom migræne, at man besvimer - og jo, det kan da betyde, at man måske har nogle forandringer i hjernen, men det kan altså også betyde alt muligt andet.

    Jeg tror ikke, du på det grundlag kan få noget som helst brugbart retur.

    Men - jeg kan da fortælle, at jeg på et tidspunkt havde så mange og så voldsomme migræneanfald, at det i stærk grad gik ud over min livskvalitet - 10-12 anfald pr. måned. Jeg kontaktede en akupunktør, hvor jeg fik en stribe behandlinger - hun (akupunktøren) kom frem til at det, at jeg for en del år siden fik fjernet min galdeblære, altså havde stor betydning for disse anfald, hvorfor hun går ind og arbejder på at styrke lever og nyrer, som bliver ekstra belastet når man ikke har galdeblære.

    Jeg er nu nede på fire-fem behandlinger om året, og får da stadig lidt migræne - primært op til menstruation - men det klarer jeg for det meste nemt med en enkelt migrænepille.

    Så du kan nok se, at migræne kan være reaktion på mange ting - og derfor bør det undersøges ordentligt i de enkelte tilfælde. Der er givet ikke så mange fællesnævnere, at det kan "skæres over en kam", som symptomerne på f.eks. blindtarmsbetændelse.
  • Hej, jeg har er en pige på 15 år og jeg lider også af migræne. Mine anfald kommer dog kun 4-5 gange årligt. Jeg har lidt af det siden jeg var 10 år eller der omkring og min erfaring er at det bedste at gøre er at spise 2 panodil og ligge dig ind i seng ellers et andet mørkt rum. Jeg har efterhånden prøvet mange andre slags medicin bl.a. Propranolol og oplever at smerten er mindre men den forsætter og fortsætter og du bliver meget udmattet. Jeg oplever tit at jeg besvimer på grund af smerten og så sover i mange timer. Et tip til at undgå anfald er at holde op med at ryge, drikke og sov hverken for lidt eller meget.

    Mvh. Sif
Log in eller Registrér for at kommentere.