Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Erfaringer søges

Redigeret 15 juni, 2009, 17:55 i Rygsmerter
Efter mange års lændesmerter og utallige "hold i rygen" er jeg endt op med et hold i ryggen der ikke kunne afhjælpes hos kiropraktor.
Set i bakspejlet havde der gennem noget tid være symptomer i mine ben, som havde føltes tunge og kraftløse (Særligt højre) når jeg udøvede sport. Det syrede mere og mere til og havde svært ved at "følge med", men det var ikke noget jeg forbandt med min ryg.
Efterhånden kom der smerter i mine ben og jeg fik sovende/summende fornemmelse i fødderne. Jeg blev undersøgt meget grundigt at fys og kiropraktor, og de vurderede at jeg ikke måtte lave øvelser, da dette forværrer mine bensmerter.
Jeg blev af kiropraktor henvist til MR scanning i maj og resultatet var slidgigt, modic forandringer type 1 og 2 og en stor højresidig median/paramedian diskusprolaps med rodtryk til begge ben og en anbefaling om henvisning til operation, samt smertedækning med Ketogan og Lyrica.

Jeg er af lægen blevet henvist til undersøgelse af rygkirurg på Køge, men kunne så vælge mellem 3 privathospitaler. Jeg har valgt Odense Privat Hospital.
Er der nogen der har erfaringer lig mine, og er der nogen der har oplevelser fra Odense Privathospital, så vil jeg være meget glad for at høre fra jer.

Kommentarer

  • Indstillinger
    Ja det var jo ikke meget respons, men nu kan jeg i hvert fald opdatere med at jeg skal til undersøgelse på Odense Privathospital i morgen.
  • Indstillinger
    Hej med dig.
    Jeg blev opereret for halvandet år siden på Center for rygkirurgi i Hellerup.
    Det er sikkert deres afdeling i Odense du er henvist til.
    Jeg havde/har slidgigt i hele lændedelen, jeg havde de samme symptomer som dig. Jeg kunne næsten ikke gå.
    Jeg har også modicforandringer o.s.v.
    De lovede mig at jeg kom til at kunne gå, men ryggen som sådan kunne de ikke gøre noget ved.
    Det holdt hvad de lovede. Jeg har lette rygsmerter tilbage, men ikke noget at snakke om. Kan klares med en panodil.
    Der er mange ting jeg ikke må, men jeg klarer mig meget bedre end før operationen.
    Jeg har været og er tilfreds med resultatet.
    Så jeg vil ønske dig held og lykke med det der nu skal ske.
    Hilsen Linette.
  • Indstillinger
    MAnge tak Linette. Jeg skal opereres i overmorgen, så det er gået rigtig hurtigt...
  • Indstillinger
    Hej Cathrine.
    Ja, det er da godt nok gået hurtigt. Glæd dig til det er overstået og du får det bedre.
    Hilsen Linette.
Log in eller Registrér for at kommentere.