Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Udsættelser

Jeg har lige opdaget at mit BMI har ramt 30!!!! Det højeste nogensinde og er IKKE en happy camper..

Jeg har det sidste år sat til mig selv, at nu var det nu. Nu skulle der fandme tages fat, men der er altid en "god" grund til at udsætte projektet. Ferie, fester osv.. Og jeg er satme træt af mit lave selvværd og mangle på tøj!

Har ferie og derfor udsat projekt tynd endnu engang.. Denne gang endnu værre, for har købt Alli :o Dette er MEGET imod min overbevisning, da jeg jo i realiteten godt ved, at disse lette løsninger ikke fungere.

Hvordan kan det være at man bliver ved med at udsætte noget, som man ved er vigtigt? Hvordan kan man tage ordenlig fat i sig selv og starte med den sunde livsstil?

Ahh ikke nok med at man er overvægtig, så fylder jeg 30 om 16 dage!! Gider hverken være overvægtig eller 30 :(

Kommentarer

  • Indstillinger
    Din alder kan du ikke ændre på, så i stedet for at bruge kræfter på at have det dårligt over det uundgåelige, skal du i stedet nyde, at du efterhånden bliver mere moden, og mere sikker på dit værd - efterhånden er blevet voksen og ikke en "pjattet" teenager. :-). Den bedste fødselsdag jeg har haft var, da jeg fyldte 40 - så der er håb forude. :-)

    Mht din overvægt, som nu må kaldes fedme, så kræver det da også overskud, og en sådan overvægt kan du ikke klare helt alene, hvis du vel at mærke vil have et godt og varigt resultat. Jeg vil anbefale dig at melde dig til hos Vægtkonsulenterne/ Vægtvogterne eller måske Slankedoktor her på hjemmesiden.
    Det er en rigtig god ide at have kontakt med andre, så man fælles kan hjælpe hinanden på vej.
    Det koster selvfølgelig noget, men det er også der, du vil se resultaterne. Der vil være fagligt kompetente personer, der kan hjælpe dig undervejs, for du skal ændre på din kost helt og aldeles - og det er ikke bare en kur - du skal lære, at det er for resten af dit liv.

    Det lyder voldsomt, men når du først har vænnet dig til alt det nye og anderledes, så vil det hurtigt blive hverdag for dig - og du vil erfare, at du får det meget bedre, så det vil ende med ikke at være det store offer.

    Det sværeste er at komme i gang - at komme ind i rutinerne, når du først er det, så er det ikke det store problem.

    Jeg følger opskrifter fra Vægtvogterne/Vægtkonsulenterne. Min overvægt er af mere begrænset karakter - skulle tabe 13-15 kg - så jeg klarer det selv, men hold da op; havde jeg bare vidst, at det var sådan noget lækker mad, så var jeg startet for længst.

    Jo, der ER en del arbejde med at snitte og skære alle de grøntsager, men jeg har indført, at jeg laver til to dage, hvilket vil sige, at jeg bruger en god time i køkkenet hver anden dag - og hver anden dag skal jeg jo bare lige varme. Helt ærligt, så er det heller ikke værre.

    Fester osv.? Ja, det kan være et problem, men hvis du nu lige så stille indfører, at du kun tager halvt så meget sovs, flødeskum osv end du før har gjort, så er du jo stadig på vej.

    Alle de der piller kan muligvis være et udmærket tilskud, men det er ikke dem, man taber sig af, og det ved du jo. Husk dog lige at sikre dig, at de piller er godkendte og ikke et eller andet kuponhæfte super tilbud - det er i bedste fald virkningsløst - i værste direkte skadeligt.

    Husk, at du ikke taber det hele "over night" - det tager tid at blive overvægtig/fed - det tager også tid at blive slank igen. Jeg har nu på tre måneder tabt halvdelen af det, jeg ønsker, dvs. et vægttab på ca. ½ kg om ugen, og det har jeg fået at vide, er det sundeste, på den måde følger kroppen med, og jeg har absolut ikke haft problemer med at føle mig sulten.

    Held og lykke.
Log in eller Registrér for at kommentere.