Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme

Recept på medicin fra sverige: Euthyrox eller Levazin ?

Jeg har i dag fået lov af min læge til at få recept så jeg kan hente medicin i sverige. Jeg skal bare lige have hentet recepten hos lægen.

Men han spurgte om jeg så vil have recept på Euthyrox eller Levazin. Jeg kender ikke noget til Levazin, gør i ? For i så fald, hvad er så bedst??

Bare jeg slipper for min hovedpine, så er navnet på produktet underordnet.

Kommentarer

• Hej Camilla !

Jeg ville klart vælge Euthyrox....!

Jeg kender intet til forskel/lighed på de to produkter, men Euthyrox
    er trods alt godkendt i Danmark - det er Levaxin ikke.

*Pia
  • Ja, men da Euthyrox ikke er markedsført i Danmark (men kun godkendt) kan man ikke få det udleveret fra apoteker i Sverige (de udleverer kun medicin på danske recepter hvis medicinen er markedsført i Danmark). Man får en lang næse, når man efter en rejse til Sverige står og får den besked på apoteket. Argumenter om at det samme virksomme stof eller at produktet er godkendt i Danmark hjælper ikke, hvis firmaet har valgt af økonomiske grunde ikke at gennemføre markedsføringen i Danmark.

Men man kan godt få medicinen fra et apotek i Tyskland. På Nordapoteket i Flensborg taler de tilmed dansk. Og man kan måske tilmed få medicinen tilsendt, så man ikke behøver at tage til Flensborg - ring til 0049 461 49 34 40. se http://helbredssiden.dk/apoteker/tyskla ... sborg.html og https://www.p-i-n.com/shop_ng/php/shop.php?ha_id=5027
  • Jeg har købt Euthyrox på et svensk apotek med en dansk recept uden problemer, jeg lagde ikke skjul på at jeg er dansker.
    Der er også en del andre der herinde har fortalt at de har købt Euthyrox i Sverige.
    Kolg har du prøvet at købe Euthyrox og er blevet afvist eller hvor har du dine informationer om køb af Euthyrox i Sverige fra?
    Mvh Peter
  • På Apoteket Kronan, St.Nygatan 31. Malmø i dag. Under henvisning til at Euthyrox ikke var på deres liste over markedsførte produkter i Danmark ville de ikke udlevere produktet. Argumentet om at produktet er godkendt i Danmark men bare ikke markedsført blev afvist. Lang næse efter en tur til Malmø.
  • Man skal åbenbart prøve flere apoteker i Sverige, da Euthyrox ikke er markedsført i Danmark (men kun godkendt). På Apoteket Kronan, St.Nygatan 31. Malmø i dag ville de under henvisning til at Euthyrox ikke var på deres liste over markedsførte produkter i Danmark ikke udlevere produktet. Argumentet om at produktet er godkendt i Danmark men bare ikke markedsført blev afvist. Lang næse efter en tur til Malmø. Andre rapporterer at de har fået udleveret Euthyrox uden problemer i Sverige på dansk recept.
  • Hej "kolg" !

Det var da en træls oplevelse i Malmø....

Apotekeren må altså være forkert informeret - for Merck har en markedsføringstilladelse på Euthyrox i Danmark.
    Den er her: http://209.85.229.132/search?q=cache:ND ... clnk&gl=dk

Mange andre stofskiftepatienter har fået udleveret Euthyrox på svenske apoteker - med en dansk recept og et print af ovenstående markedsføringstilladelse.....

*Pia
Log in eller Registrér for at kommentere.