Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Mand med Lichen Sclerosus

Redigeret 6 juni, 2009, 06:37 i Lichen Sclerosus
Hej alle
jeg er en mand på 39 der fik konstateret LS igår.
De sidste 24 timer har jeg siddet og læst en masse om LS, på nettet.
Men jeg kan kun finde informationer om kvinder med LS og ikke mænd.
Er der nogen der ved om et sted hvor man kan finde informationer om mænd med LS eller er mænd med LS et tabu emne ( det virker lidt sådan)

Kommentarer

  • Indstillinger
    Hej Jenrich
    Velkommen her på siden. Du er hjertelig velkommen som mand.
    Du har jo allerede lagt mærke til, at det er flest kvinder, som skriver herinde.
    Det skyldes måske, at emnet ligger som undergruppe til "Kvinder", eller også fordi der ikke er så mange mænd, eller som du selv er inde på, at det er tabu for mænd at beskæftige sig med....det er det nu også for mange kvinder, desværre. Mange går med sygdommen flere år, før de får sagt noget til deres nærmeste, eller en veninde..... man lide i stilhed, for det er for svært at tale om, om man føler sig amputeret, og frarøvet sin kvindelighed og en vigtig side af livet.....
    Hvis du læser her på siden er der en tråd som hedder "Internationl support gruppe". Her er der flere links, som du kan have glæde af. De er alle på engelsk, så hvis ikke du er så stiv i det, så bliver du det. Min engelsk-dansk ordbog har fået fast plads ved siden af computeren, efter jeg har tilmeldt mig gruppen "lichensclerosis" på Yahoo. Der er flere mænd, som bevæger sig ind i dette forum, og der er meget aktivivtet.
    Du er også velkommen til at skrive her, men jeg ved ikke, hvor mange der har forstand på LS hos mænd...derfor vil det faktisk være rart hvis du ville skrive lidt om, hvordan det er, hvordan du får det behandlet, om du kan have sex osv....så kan vil lære noget :-)
    De bedste hilsner
    Anette
  • Indstillinger
    Tak for svaret, jeg har lige meldt mig ind i yahoos gruppe og venter på accept.
    Jeg har ikke fået en behandling endnu da jeg fik beskeden telefonisk og først skal til lægen på torsdag.
    jeg har læst de fleste af jeres debatter og tror det er mere smertefuldt for kvinder end for mænd.
    Jeg har fået forsnævret forhud og har ondt når jeg skal trække forhuden tilbage.
    Sex er der ikke noget af for øjeblikket da det gør ondt og jeg ikke har vidst hvad de hvide pletter på penis var for noget.
  • Indstillinger
    Hejsa.

    Jeg har hørt, at man med gode erfaringer kan behandle mænds LS med en operation, der svarer til en omskæringen af penis, såfremt LS'en sidder i hudfolden. Sidder den på glans, er det nok en anden snak.

    Jeg kan klart anbefale dig denne side:
    http://www.lichensclerosus.org/men.html
    som er en side for mænd med Lichen Sclerosus.
Log in eller Registrér for at kommentere.