Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Kalder Anette1

Redigeret 5 juni, 2009, 13:55 i Vulvodyni
hej Anette
Jeg håber du læser med..
Jeg ville gerne høre, hvor lang tid efter operationen du mærkede det gik fremad, og hvornår det så stoppede? Det er 6 uger siden jeg blev opereret og er stadig en del øm.. Håbede lidt jeg ville være klar nu.
Og hvor lang tid gik der før du dyrkede sex igen?

Håber du svarer....
Hilsen marianne

Kommentarer

  • Indstillinger
    Hej Marianne, den overskrift er da ikke til at overse :-)
    Jeg husker ikke præcist hvor lang tid der gik, før jeg følte mig klar til sex igen. Jeg husker, at da jeg var til kontrol nogle uger efter sagde lægen til mig, at jeg skulle se at komme igang i en fart, så det gjorde jeg vist. Jeg vil tro en månedstid efter. Jeg var noget nervøs ved det, men som jeg vist tidligere har skrevet, så fungerede det fint nogle år. Efter ca. 3 år blev det dårligt igen, slimhinden bagtil i skedeåbningen sprækkede, og jeg fik ildrøde striber, som gjorde sindsygt ondt....så var det slut med sex...og jeg tør ikke mere indlade mig på det, desværre. Det er tre år siden, og jeg er så bange for det, at jeg ikke tør invitere nogen med hjem under dynen....rigtig surt vil jeg sige.
    Er det Knud der har opereret dig, det husker jeg ikke? Hvordan føles det ellers? Du skriver, at du stadig har lidt ondt, på hvilken måde, og hvornår skal du til kontrol, og har du set på hvordan det ser ud (i et spejl)
    Mange hilsner Anette
  • Indstillinger
    Jeg følger lige med her....igen.
    Håber virkelig for dig, at du får den ønskede effekt af operationen.
    Hvor lang tid var du indlagt - og sygemeldt?
    God bedring,
    N
  • Indstillinger
    Puha det var dejligt at du svarede, Anette:o) Jeg var helt nervøs for, at jeg aldrig fik fat i den eneste jeg kender til, der har fået operationen. Man er jo så anonym på nettet.
    Jeg synes at det gjorde meget ondt i starten. Og efter to uger fik jeg en god omgang svamp.. Men da den var omme, så var det faktisk ganske godt! Jeg kunne køre fingeren ned over slimhinden hvor det før gjorde meget ondt, og faktisk ikke mærke noget. Men når jeg nåede til der hvor jeg var syet, blev det ret så ømt igen. Og nu synes jeg at det er blevet værre i syningsområdet... Det er det, der bekymrer mig- om der er gået noget galt i arvævet, eller om det er normalt at det går frem, og så lidt tilbage..

    Vedr. hvordan jeg ser ud, så ligner det faktisk ikke at der er sket noget. Den eneste forskel er, at jeg føler mig en del strammere, hvilket ikke er godt, da jeg var stram nok i forvejen, trods to fødsler. Og jo, det er Knud der har opereret mig. Det føles helt sikkert bedre oppe i skeden- ingen tvivl om det, men det er de ar der bare er trælse. Havde håbet på at det ville være ok nu. Skal giftes i morgen, og ville egentlig gerne kunne "fuldbyrde ægteskabet"..

    jeg skal til kontrol i august, men ville ønske det var i næste uge. Knud er bare så svær at få fat i, og jeg vil egentlig helst bare undersøges. Smerter er svære at forklare i tlf..
    Mht. dit kærlighedsliv- savner du så sex og har du lyst til at lave andet end alm. sex? For så ser jeg ikke noget problem i at invitere en fyr hjem. Så vidt jeg kan forstå, er de fleste mænd glade for alsidig sex.. Ikke kun tissekonesex..

    mange tak fordi du svarede:0)

    Og Nanna: jeg var indlagt i 3 dage, og sygemeldt i 3 uger. Havde godt kunne klare en uge længere sygemelding, men pligtfølelsen kaldte mig på job.
    Skal lige sige, at hvis du skal opereres, skal du ikke regne med at kunne hverken køre selv eller tage offentlige transportmider hjem. Du skal finde en måde hvor du kan komme hjem liggende, for det gør afsindigt ondt at sidde. Turen fra Holbæk til Horsens var meeget lang hjem. Avs.

    hav en dejlig weekend!
    Hilsen Marianne
Log in eller Registrér for at kommentere.