Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Grå stær

Redigeret 12 juni, 2009, 02:38 i Åben debat om øjne
Jeg fik nye briller den 20 dec. 2008, under synsprøven fortalte optikeren mig at jeg havde begyndende grå stær på mit højre øje, og at jeg skulle komme igen om et års tid og få det kontrollert. I dag den 3 jun. 2009 var jeg igen hos optikkeren da jeg har været træt af ustandeseligt at pudse mit højre brilleglas der hele tiden syntes som snavset, det lige siden jeg fik de nye briller. Men jeg fik lavet en synsprøve igen af en anden optiker i samme forretning, den anden optiker var syg, der viste øjet +0,50 på det højre øje, hvor det på den første prøve viste +1,75 altså et alt forstærkt glas. Optikeren mente at det var den grå stær der var årsagen til den store forandring så jeg skulle selv betale for et nyt glas ca. 1200,-kr. Kan det virkelig have sin rigtighed at den grå stær har forandret sig så meget på et ½ år uden at jeg har registreret det ?

Niels

Kommentarer

  • Indstillinger
    Hvis det var mig ville jeg ikke lade en optiker tage stilling til den slags. Jeg ville henvende mig hos øjenlægen, som er uddannet til at undersøge sygdomme i øjnene.
Log in eller Registrér for at kommentere.