Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Synsvanskeligheder

Redigeret 3 oktober, 2010, 08:55 i Åben debat om øjne
Jeg har synsvanskeligheder på mit højre øje. Det har stået på det sidste ½ års tid. Jeg kan ikke stille skarpt på mit højre øjne. Som foreksmpel nu hvor jeg skriver dette indlæg... Lukker jeg mit venstre øje står teksten uskarpt, og jeg kan ikke læse teksten med mit højre øje. Det sjove ved det er, at hvis jeg samtidigt trykker ganske let på mit højre øje med en finger, imens jeg fortsat holder det venstre lukket, står teksten skarpt! Nogen forslag til hvad der er galt? Jeg er 31 år, og jeg har ikke tidligere haft problemer med mit syn.

Mvh.

Kommentarer

  • Indstillinger
    Du er inde på et debatforum - der er ingen, der kan give dig en diagnose her. Måske nogen kan fortælle, at de har oplevet noget lignende, men det er ikke ensbetydende med, at det så er det samme, som du døjer med.

    Der er som bekendt lang ventetid hos øjenlægen, og nu har du gået i et halvt år. Få bestilt en tid så hurtigt som muligt.
  • Indstillinger
    Du kan få en henvisning til øjenlægen hos din læge.
    Så er der ikke lang ventetid. Måske kan du tilmed nøjes med at forklare hos øjenlægen, at det er en hastesag.

    På en måde tror jeg nu kun, du er nærsynet på det øje. For jeg ser også mere skarpt med det ene øje end det andet. Og det hjælper også at trykke ganske let på øjet. Men det er jo bedre, at lade en øjenlæge afgøre det.
  • Indstillinger
    Hej Henrik

    Jeg ved det er halvandet år siden du skrev om dit højre øje, men min mand har i de sidste par uger haft nøjagtig det samme blot på venstre øje, mon du nogensiden fandt en forklaring på fænomenet ?
Log in eller Registrér for at kommentere.