Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

er det irriteret tyktarm?

Redigeret 2 juni, 2015, 06:14 i Irriteret tyktarm
hej jeg er en ung pige på 21 år og har nu ligget syg i over et år med smerter i mave, underliv og endetarm... jeg har været til kikkertundersøgelser (både bagfra og forfra) og de viser ik noget.. alle mine læger siger at det højst sandsynlig er irriteret tyktarm, men jeg synes bare ik det føles sådan.. jeg har lidt oppustet mave og smerter, men går kun på toiletet en gang om dagen få dage 2 gange.. har prøvet og spise sundt men det virker ikke.. de siger os alkohol og rygning skulle gøre det være men ærligtalt hjælper de ting på mine smerter... det hele startede efter jeg havde haft sex med min kæreste, også da vi var færdige fik jeg en endetarmskrampning og har haft smerter siden, og ik noget sex for er bange for at få de ekstreme smerter igen.... jeg håber der er nogen der ude der kan hjælpe mig med mit "lille" problem her....? venlig hilsen tiggi87

Kommentarer

  • Indstillinger
    Hej med dig.

    Altså, nu er jeg jo ikke læge, men jeg har prøvet noget meget lignende. Jeg begyndte at få kramper og stærke smerter i underlivet og i endetarmen for et par år siden, og det blev ved med at komme på de mest mærkelige tidspunkter. Sammen med de her kramper og smerter kom der også tørhed i halsen, hovedpine osv.
    Jeg gik så til lægen og fik konstateret angst. Det var simpelthen angstanfald. Jeg ved selvfølgelig ikke om det er det samme med dig, men ens negative tanker og bekymringer kan godt vise sig gennem kroppen. Og det gjorde de altså ved mig. Jeg ved ikke om din psyke og dine tanker hænger sammen med dit helbred, men det gjorde det altså ved mig.
    Jeg fik udskrevet medicin, som desværre ikke hjalp, og blev henvist til psykiater. Han stillede så en diagnogse, og gav mig det rigtige medicin, og nu får jeg sjældent de kramper mere. Kun hvis jeg glemmer at tage min medicin.
    Jeg siger selvfølgelig ikke du har en psykisk sygdom ligesom mig, men måske er du stresset og udkørt, og din krop begynder at sige fra?

    Mvh.
  • Indstillinger
    Hei, 4-5 år senere melder jeg om samme symtomer. De som virket å være en en blærekatarr ble hurtig til nattlige anfall med symptomer ere bekriver. Tør jeg spørre hvilken medisin psykiateren skrev ut til deg? De verserer ulike alternativer i slike tilfeller; noen er sikkert mer effektive enn andre.

    Hilsen medsøster
Log in eller Registrér for at kommentere.