lavt stofskifte, hormoner, insulin og vægt
Kære alle.
Som jeg tidligere har skrevet, har jeg ikke rigtigt kunnet finde noget på nettet ang. ovennævnte.
Forleden dag snakkede jeg med min gamle læge, og spurgte om det var rigtigt, at man aldrig målte patienters insulin.
Det måler man "kun" når man skal afgøre om man lider af diabetes 1 eller 2.
Ja, men så kan der "rende" en masse overvægtige stofskifte patienter rundt
med for højt insulin i blodet, uden at der bliver gjort noget for dem.
Ja, var svaret, de må bare vente på, at det bliver så galt, at det kan ses på deres blodsukker, og så kommer de i behandling for sukkersyge.
Min ital. endokrinolog skrev speciale om "det" for 35 år siden.
Stærk inspreret af svenske professor Bjorntorp, som var den første, der fandt ud af "fænomenet".
Det er da lidt tankevækkende, at man ikke undersøger stofskiftepatienter, der klager over vægten, for det i Danmark.
Men når man kigger på hele "sagen" om den nye Eltroxin, kan det vel ikke chokere nogen!!!
Hilsen Inge
Som jeg tidligere har skrevet, har jeg ikke rigtigt kunnet finde noget på nettet ang. ovennævnte.
Forleden dag snakkede jeg med min gamle læge, og spurgte om det var rigtigt, at man aldrig målte patienters insulin.
Det måler man "kun" når man skal afgøre om man lider af diabetes 1 eller 2.
Ja, men så kan der "rende" en masse overvægtige stofskifte patienter rundt
med for højt insulin i blodet, uden at der bliver gjort noget for dem.
Ja, var svaret, de må bare vente på, at det bliver så galt, at det kan ses på deres blodsukker, og så kommer de i behandling for sukkersyge.
Min ital. endokrinolog skrev speciale om "det" for 35 år siden.
Stærk inspreret af svenske professor Bjorntorp, som var den første, der fandt ud af "fænomenet".
Det er da lidt tankevækkende, at man ikke undersøger stofskiftepatienter, der klager over vægten, for det i Danmark.
Men når man kigger på hele "sagen" om den nye Eltroxin, kan det vel ikke chokere nogen!!!
Hilsen Inge
Kommentarer
Det hele er så grotesk og "sammenspist". Og os der troede, at vi levede i et velfærdssamfund.
Vi skal alle helt ud i "hampen", førend vores symptomer bliver taget alvorligt. Der bliver slet ikke set på årsagen til vore dårligdomme!! Det ville da helt sikkert være billigere for samfundet. Der er så mange ting, som lægerne slet ikke er imødekommende overfor.
Overvægt: Du kan bare tage dig sammen, og spise "fornuftigt.
Ny Eltroxin: GSK ændrer på en tbl., som derved giver mange bivirkninger - sygemeldinger og for nogle med fyring til følge. Lægemiddelstyrelsen dækker over GSK, hvorfor skulle det ellers være så svært med en udleveringstilladelse???
Tungmetal forgiftning og derved efterfølgende behandling: Lægerne accepterer/forholder sig slet ikke til EDTA behandling, selvom det har været påvist i over 20 år, at behandlingen giver effekt. Der er utrolig mange sygdomme, som har årsag i en tungmetalforgiftning bl.a. stofskiftesygdomme, parkinson, Altzheimers, fibromyalgi, kronisk træthedssyndrom etc.
Og Etc..............................
Og så bliver vi bare opgivet af lægerne: Din fremtidige mulighed er nok pension!!!
Er det bare dagens Danmark???
Nu vil jeg tage til afgiftning af kviksølvsforgiftningen!!!!!
En rigtig god dag til alle.
Kærlig hilsen Anemonen
Ved du mon ,om pillerne skal tages på tom mave , som de nye Eltroxin?Min indlægsseddel er på græsk.
Mange kærlige hilsner og gode ønsker fra Ellenmarie
Jeg prøvede at Google EUTHYROX-og så fandt jeg en side fra lægemiddelstyrelsen 2007-og der stod ,at man skulle tage pillen på tom mave med vand-en halv time før morgenmad, så nu VED jeg det! Det var godt nok en lang side.
KHE
Nej, jeg er ikke træt af det jeg går igennem - selvom det kan være hårdt. Jeg kan kun glæde mig over, at jeg har muligheden for afgiftningen, når det offentlige ikke vil anerkende behandlingen.
Jeg er harm over systemet. De behandler symptomer (når de nu er blevet slemme nok), men der findes jo en årsag til, hvorfor disse symptomer kommer.
I Inge´s indlæg, hvor der findes en masse overvægtige med for højt insulin i blodet - og det gør man ikke noget ved her i Danmark (jeg selv hører ikke til den kategori). Man handler først, når det er blevet så galt, at nogle har fået målbart diabetes.
Så kommer ny Eltroxin, som mange af os bliver hunde dårlige af.
Indlæg om at Lægemiddelstyrelsen giver afslag på tbl. Euthyrox, selvom moderen har det af h.... til. Der er det datteren, som skal "handle" på moderens vegne.
1 tbl. Eltroxin - så får du det godt igen. Eltroxin er et naturligt hormon, og nem at regulere!!!!!!!!
Du skulle selv bede om skannning omkring dit dårlige knæ. Ja, de kan selvfølgelig ikke love bedring - det var jo dig, som måtte "ordinere" undersøgelsen. Er du blevet skannnet for knogleskørhed???
Ja, det er jo ikke kun os med stofskifteproblemer, som har svært ved at komme i rette behandling.
Hvorfor vil det offentlige ikke acceptere EDTA behandling? Den fjerner både tungmetaller og åreforkalkning. Er kirurgerne bange for at blive arbejdsløse??
Ja, der har været så utrolig mange indlæg, som virkelig har pis... mig af. Hvorfor skal patienter ikke have en ordentlig behandling?? Mange er blevet negligeret af deres læger/endokrinologer: Du er i rette behandling - fortsæt blot med samme dosis. Hov - jeg har det altså af h..... til - jamen så må det være en depression!!!!
GSK svinestreg. Lægemiddelstyrelsens måde at håndtere situationen på!!!
Jeg kunne blive ved...........
Jeg håber virkelig, at det hjælper på dit knæ med en kikkertoperation. Ja, det er ikke noget at sige til, at du har haft det rigtigt skidt med disse op- og nedgående tal. Det er jo rutsjeturene, som giver et utroligt ubehag. Jeg håber virkelig, at du vil få det godt med tbl. Euthyrox og at din hovedpine og mavegener forsvinder.
Jeg tager Eutirox som jeg gjorde med gl. Eltroxin. Og det var til natten. Hvis jeg skulle ændre til om morgenen igen, skulle jeg også helt ændres i medicinen, og det ville give nogle alvorlige gener. I starten tog jeg min gl. Eltroxin om morgenen, men min endokrinolog sagde, at de havde en bedre virkning til natten. Jo, søreme ja. Jeg fik det skrækkeligt, idet han samtidig glemte at nedsætte medicin dosis. Det endte med at jeg skulle nedsættes med 225 mkg ugentligt.
Ja, det blev vist til en meget lang smøre.
Held og lykke med din forestående operation.
De kærligste hilsener fra Anemonen
nU ER DER IMIDLERTID VED AT SKE NOGET MED VÆGTEN, MEN DET ER NOK KUN FORDI JEG RENDER SÅ MEGET (PÅ DAS
gOD DAG TIL DIG OG ANDRE. eLLENMARIE
Ja, det er virkelig godt at kunne få luft her. Men den "luft" skal virkelig bruges på systemet.
Jeg har påtænkt mig, at kontakte Lægemiddelstyrelsen igen i morgen - hvilket jeg allerede har gjort 4 gange incl. indberetning af bivirkninger. Jeg har nok tidligere talt pænt - normalt er jeg stille og rolig af natur - men denne fadæse skal de ikke slippe med.
De sender en ny bivirkningsindberetnnig ud, og den overholder de heller ikke. Hvorfor får nogle afslag på Euthyrox, selvom de har det elendigt med ny Eltroxin??
Og som jeg skrev i et andet indlæg. Hvad med alle de små børn som døjer med for lavt stofskifte?? Det er virkelig alarmerende.
Og Lægemiddelstyrelsen siger god for et "nyt" produkt, som har bivirkninger og ikke længere må deles.
En rigtig god dag til dig. Ja, det kan være godt, når der er lidt "polstring" på
:-)
Kærlig hilsen Anemonen