spørgsmål til anamone1
Hej anemone1.
Når du skriver at dine biskjoldbruskkirtler ikke blev beskadiget, betyder det så at du ikke tager noget medicin?
Det er det jeg er bekymret for, for jeg fejler jo ikke noget nu og jeg har læst om så mange ting, der kan følge efter sådan en operation.
Hilsen connie64
Når du skriver at dine biskjoldbruskkirtler ikke blev beskadiget, betyder det så at du ikke tager noget medicin?
Det er det jeg er bekymret for, for jeg fejler jo ikke noget nu og jeg har læst om så mange ting, der kan følge efter sådan en operation.
Hilsen connie64
Kommentarer
Jeg har ikke noget stofskifte mere grundet min fjernelse af skjoldbruskkirtlen. Så derfor skal jeg resten af mine dage indtage medicin for for lavt stofskifte.
Vi har 4 biskjoldbruskkirtler, som sidder bag på skjoldbruskkirtlen. Biskjoldbruskkirtlernes hormon har en regulerende virkning på calcium- og fosfatkoncentrationen i blodet. Ved nedsat produktion af biskjoldbruskkirtlernes hormon vil kalkindholdet i blodet falde.
Jeg har efter operationen fået målt tallene, og de har vist, at mine biskjoldbruskkirtler fungerer - og derved ikke er berørt ved operationen.
Kirurgerne er meget dygtige, og på den måde ville jeg ikke bekymre mig om en operation.
Du må endelig skrive igen, hvis jeg ikke har forklaret mig ordentligt.
En rigtig god dag.
Kærlig hilsen Anemonen
Tusind tak for dit svar, det hjælper lidt at "snakke" med en anden, der har prøvet det og du har forklaret det fint.
Jeg håber bare, at de kan nøjes med at fjerne cysten og ikke røre ved noget andet, jeg er nemlig et fjols til at ta' piller, jeg dur ikke til at sluge dem.
Og forresten tak for advarslen med kaffen og smøgerne, det vil nemlig være det første jeg tænker på bagefter. Heldigvis er det tilladt at ta' et par hiv af en smøg på selve dagen, fik at vide at hvis det kan berolige lidt så var det ok.
Hilsen connie
Ja, det hjælper altid at få "drejet" tingene med andre.
Da jeg fik fjernet hele min skjoldbruskkirtel glædede jeg mig enormt, og de gjorde virkelig et flot arbejde. Jeg havde også fået at vide, at de kunne komme til at skade mine biskjoldbruskkirtler - men det skete ikke. Men jeg havde jo en stofskiftesygdom!!!
Du skriver selv, at det er den ene side der er berørt, og at kirurgen ikke mener, at der bliver noget med stofskiftet bageftere. Selvfølgelig er intet 100%. Sådan er det ved enhver operation.
Jeg mener, at du skal prøve at glæde dig overfor din kommende operation. For som tidligere skrevet, har cysten jo en "uberettiget" plads - og det at den kan trykke på luftrøret er jo ikke til at leve med.
Men jeg tror også, at fornemmelsen/tanken om at blive opereret i halsen, er anerledes, end hvis det var et ben!!!
Jeg håber virkelig, at du kan prøve at se det fra den positive side. Det vil også hjælpe operationen. Godt du har fået tilladelse til et par "hiv" inden :-).
Jeg blev udskrevet dagen efter.
Held og lykke.
Kærlig hilsen Anemonen