Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Er jeg allergisk overfor alkohol?

Redigeret 4 juni, 2009, 16:22 i Allergi
Hej Netdoktor.

Jeg er nu begyndt at tro, jeg er allergisk overfor alkohol.

Jeg er 17 år gammel og har, som mange andre unge drukket mig fuld, utallige gange. Jeg er dog begyndt med (tror da ikke jeg gjorde det i starten?) at kaste op efter blot 2 genstande eller lignende. Jeg er på ingen måde fuld, men får pludselig bare kvalme og en svedtur - herefter kaster jeg op og får det derefter fint igen. Herefter kan jeg, som regel, drikke løs og drikke mig fuld uden igen at kaste op.

Simpelthen som om at når maven er tom, sker der intet.

Denne reaktion får jeg hver eneste gang, jeg indtager alkohol!

Kan I hjælpe mig?

Kommentarer

  • Indstillinger
    Hej Jeppe7

    Jeg har aldrig hørt om alkoholallergi, men måske findes det. Dog synes jeg det er en modsætning så at du først reagerer med opkast og efterfølgende godt kan klarer alkohol.

    Skal jeg komme med et gæt, så drikker du meget hurtigt meget alkohol i starten eller??

    MVH

    Anne
  • Indstillinger
    Hej Anne.

    Det var også min første tanke, men nu har jeg prøvet at drikke så langsom som overhovedet muligt uden det har nogen betydning - eksempelvis 2 genstande over 2-3 timer. Jeg har stadig den reaktion, at når min promille (?) kommer op på et vist tal, skal jeg kaste op med det samme.

    Måske lyder det mærkeligt, jeg regner også med at skulle til lægen med det snarest.
  • Indstillinger
    Sørger du altid for, at du har spist noget inden du drikker? Alkohol på tom mave kan man jo sagtens blive dårlig af, præcis som du beskriver med svedudbrud og opkast.
    Men det forklarer jo ikke, at du efter opkastbing åbenbart sagtens kan drikke.. Spændende om din læge kan fremkomme med en forklaring..
Log in eller Registrér for at kommentere.