Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Underlig menses + andre ting.

Redigeret 22 juni, 2009, 02:16 i Åben debat for kvinder
Jeg vidste ikke rigtig hvor jeg skulle skrive dette henne, så det bliver her. Jeg er en pige på 25 år, som har borderline (en psykisk sygdom hvis nogle skulle være i tvivl.. ;)).
Det har nu ikke så meget med sagen at gøre, men fortæller det lige alligevel.

Jeg har det sidste års tid haft meget uregelmæssige menstruationer, men har også haft det meget dårligt mht. til min sygdom.

Så begyndte jeg at træne for 3 mdr siden, fik det rigtig godt i et par måneder, min mens kom som den skulle 2 gange, og jeg var lykkelig.
Nu har jeg så lige haft en nedtur, og min mens er udeblevet igen. Sidste gang kom den d. 17 april, så den er lidt over en uge forsinket.

Men jeg har haft tegn på at den ville komme. Små smerter i underlivet, ud i siderne helt nede på maven. Stik og jag, og almindeligt ubehag, som jeg altid får dagen min mens kommer. Jeg har haft spændinger i brysterne og meget ømme brystvorter. Jeg har tisset mere end jeg plejer, og har haft fornemmelsen af at sku tisse ikk ret længe efter jeg har været derude.

Men min mens er bare ikke kommet, og går og bliver lidt smånervøs. Ved da godt jeg burde ringe til lægen, men har snakket med ham SÅ mange gange om min mens, men han vil ikke gøre noget ved det, før jeg skal til at have børn. Jeg er blevet testet negativ for PCO, da jeg også er overvægtig.

Desuden er jeg også MEGET træt i løbet af dagen, selvom jeg får min søvn. Jeg ved selvfølgelig ikke om det kan have noget med min psyke at gøre, men mon ikke...

Tjae, jeg ved godt jeg har skrevet en halv roman, men håber nogle vil læse det, og evt. fortælle om de har prøvet det samme...

På forhånd tak..:)

Kommentarer

  • Indstillinger
    Hej til dig.

    Noget af det du skriver kunne tyde på endometriose. Det kan godt give ureglmessig mens og hvis den endelig kommer er den meget mærkelig.

    Det var måske en ide, at få det undersøgt.

    Hilsen connie
Log in eller Registrér for at kommentere.