Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Ufrivillig vandladningstrang

Redigeret 12 juni, 2011, 13:46 i Åben debat for mænd
Hej, jeg er en ung mand på 17 år der igennem længere tid har lidt af ufrivillig tissetrang. Det startede for en måneds tid siden i Hamborg, og har endnu ikke sluppet sit tag i mig.
Det føles som om jeg skal tisse konstant, selv efter at have været på toilet,og det giver nogle gange en svidende/brændende fornemmelse når jeg tisser.

Jeg har været til lægekonsultation 2 gange nu, og ingen af gangene er der blevet fundet nogen grund. Jeg er blevet testet for både klamydia og blærebetændelse, begge testresultater var negative. jeg er selvfølgeligt meget interesseret i hvad det er så jeg kan få det stoppet, da det giver store gener i mit privatliv, da det hæmmer mig i at tage nogle steder hen med venner og kæreste. Er der nogen der evt. ved noget om dette?

Kommentarer

  • Indstillinger
    jeg har præsis samme problem jeg er også 17 og har haft det i 2 uger har det hele tiden som om jeg skal tisse og kan næsten ikke tage nogen steder heller hvis du har fundet ud af hvad der er eller var må du meget gerne skrive til mig da det giver mig store problemer i hverdagen
  • Indstillinger
    Hej Kan i godt holde på tisset. det er ikke sådan at det bare løber ud . af sig selv. Ja inkontinens er nok lidt tideligt . er det pludselig opstået. Dig der har brændende smerte og svie . skal gå tilbage til lægen og bede om at blive undersøgt. mere grundigt og det skal i begge til læge igen. hvis tissen løber kan i på kommunen få inkontinent bleer til mænd. så i undgår at tisse i tøjet. og bedre kan komme i byen uden at tænke på det. held og lykke
  • Indstillinger
    Kan lægen ikke stille diagnosen burde vedkommende sende jer til en urolog.
    Løsningen er forhåbentlig fundet hos trådstarter.

    Måske membrasin kunne hjælpe. De kan købes hos matas og helsekostbutikker og hjælper på irriterede slimhinder.
    Hvis det er det, der er galt.
  • Indstillinger
    I min alder er det næsten normalt at skulle tisse hele tiden, er undersøgt for alt.
    Men jeg vil ikke finde mig i det. Så i fredags gik jeg til min akupunktør, en rigtig een med sin uddannelse i Kina. Han har lovet at kunne styrke min muskulatur i blæren. Når jeg har været der nogle gange, skal jeg nok skrive, om det har hjulpet. Koster 400 kr pr. gang, nok dyrt men pengene værd, hvis det hjælper. Og jeg tror på det, da han har hjulpet mig med andre ting.
  • Indstillinger
    kan sagtens holde på tisset og tisser ikke i bukserne eller noget som helst det føles bare som om man skal tisse hele tiden som når man har holdt sig i lang tid også selv om man lige har tisset
  • Indstillinger
    Bed lægen om en henvisning til en urolog.
    Hvis lægen ikke kan hjælpe må det være rimeligt. Eller har du slet ikke søgt læge ?
    En urinprøve kan fortælle meget.
  • Indstillinger
    Hej
    Kan man have trang til noget ufrivilligt; jeg blev nysgerrig.
    Hormoner styrer mange kropsfunktioner, I kunne måske have en ubalance, eller noget andet fra jeres hverdag som trænger til at komme flydende ud? Mvh. Helle8
  • Indstillinger
    har ikke været hos lægen endnu ville bare høre om nogen vidste hvad det var men skal ringe til lægen i morgen og have en tid
  • Indstillinger
    Hej
    Det er helligdag i morgen så vent til tirsdag med mindre der skulle opstå noget akut. God bedring. Helle8
Log in eller Registrér for at kommentere.