Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme

håber så meget...

Redigeret 15 juli, 2009, 14:09 i Barnløse i behandling
Mandag sidste uge fik vi lagt 1 æg op på Herlev, 3. ivf-forsøg - åh hvor jeg synes disse 2 uger er svære at komme igennem. Det er nu under en uge tilbage, men puha det trækker tænder ud at vente på testen..
Jeg føler hver morgen at jeg skal have min menstration, det spænder og gør ondt men går væk i løbet af formiddagen. Jeg er endo patient så har været vant til smerter i mange år og jeg føler jeg kender fornemmelse af menstration på vej, men har selvfølgelig stadig mit håb om at det ikke kommer denne gang.
Havde bare lige brug for at komme af med mine følelser.

Kommentarer

  • Er spændt på at høre hvordan det går dig. Held og lykke.
    Kh Snogle
  • åh jeg sidder med tårer i øjnene og skriver dette.
    Det gik ikke, fik min mens samtidig med jeg tog en negativ test igår :o(
    Hvor er livet bare uretfærdigt.
    Jeg er fuldstændig ude af den, var bare så sikker og håbet var så stort på at det skulle lykkes denne gang. :o(
    Jeg har ikke prøvet noget der er mere hårdt end dette.
    Jeg tager hatten af for i piger/par der kan forsøge gang på gang.
    Jeg ved ikke om jeg kan flere gange..
  • Jeg vil gerne fortælle dig, at spænding kan forhindre graviditet.
    Min fætters kone opgav efter flere år og så blev hun gravid.
    Det lyder selvfølgelig underligt, men der har været mange skriverier om den slags.
  • Kære Persile, jeg ved det er i bedste mening at du skriver, men jeg har selv været der hvor malmo er, og det ville være UMULIGT at blive gravid uden hjælp...manges sagde at det jo kunne være det skete af sig selv...nej, der er bare nogle tilfælde det ikke er muligt...

    Kære, kære Malmø
    Sad med tåre i øjnene da jeg læste din start.
    Vi har skrevet sammen før, og du ved at det lykkedes for mig i mit sidste forsøg (ud af 6).
    Men inden da, var jeg der hvor du og så mange andre er...
    Dermed siger jeg ikke at det vil lykkedes...(for det var jeg selv træt af at høre andre sige)
    Det der var vigtigt for mig var at vide at det ville have en ende, jeg besluttede en sidste omgang (som jeg troede skulle blive som de andre), og valgte at jeg så måtte leve med det, hvis jeg ville blive med min kæreste.
    Det var skræmmende, men jeg tror at det er vigtigt at man gør op med sig selv, hvor langt man vil gå, for ikke at ødelægge forhold og sig selv.
    Her ved jeg så godt at man kan ændre holdning undervejs...f.eks, var kæreste og jeg eninge om at der ikke ville blive tale om doner, men da det så sort ud, syntes jeg pludselig at det lød som en god ide.
    En veninde spurgte mig; er det fordi du vil være mor, eller vil du have noget sammen med din Kæreste? Det satte tingene i perspektiv og jeg vidste at det var ham jeg ville have.
    Det var meget at skulle igennem...og det var en mørk fremtid...alt for mørk.

    Hvis du har mod på det, så giv det et eller nogle forsøg igen, og find ud af hvor langt i kan gå, om der er andre muligheder...(ved at det ikke er det samme...langt fra).
    Men pas på dig selv og din kæreste...
    Jeg ønsker dig alt held og lykke i fremtiden...må dine ønsker blive opfyldt...
    knus Skytten
  • Hej malmö.
    Ked af at høre at det ikke gik. Håber du kan beholde gejsten selvom det er vanvittig hårdt. Jeg er selv lidt trist efter at det heller ikke lykkedes med min 7. insemination. Jeg starter derfor med ivf behandlinger på Riget efter sommeren. Det er svært at holde humøret oppe og troen på at det vil lykkes.
    Følgende er også opfølgning på persilles indlæg:
    Jeg var så utrolig bange for at det var min egen fejl at det aldrig lykkedes, feks pga min stress, depression eller lignende. Min læge sagde dog en dag til mig at jeg ikke selv kan gøre hverken fra eller til når vi først er igang. Altså at det er fuldstændig ligemeget om jeg er ked af det, stresset eller hvad, fordi det er en kunstig proces og alting kører per automatik (hvad enten det lykkes eller ej) Han sagde at det kun er hvis man ikke er i behandling - altså bare er kvinde, der forsøger at blive gravid naturligt, at stressen mm kan have indvirkning. Det har nemlig betydning for at ægløsningen udebliver. Men i hvert fald i mit tilfælde fremprovokeres ægløsningerne ved hormoner osv og det har derfor intet at sige hvordan jeg har det. Det var en stor lettelse at få at vide!

    Men malmö ønsker dig fortsat held og lykke med projektet!
    Venligst Snogle
Log in eller Registrér for at kommentere.