Hjem Hjerne og nervesystem Børn med ADHD

egen betaling ?

Redigeret 26 februar, 2010, 14:10 i Børn med ADHD
et simpel spørgsmål..
min søn skal starte op på ritalin...

vil bare høre óm det er noget man selv skal betale eller om man kan søge om tilskud... glemte at spørge på børne psyk idag....

på forhånd tak :o)

Kommentarer

  • hej Hvis det er første gang din søn skal ha ritalin er der ingen tilskud . Først når medicinen er afprøvet og han skal ha igen... Det er psykiateren der skal søge om tilskyd ved lægemiddels styrelsen i københavn... Vi har selv en dreng der er begyndt på medicin for ca 3 mdr siden... Håber du kunne bruge svaret ... jetmor3
  • man kan udover det tilskud fra lægemiddelstyrrelsen også søge hos kommunen, hvis det er over et hvis beløb, -kan ikke huske hvor meget...

    men hvis i får tilskuddet, så er det med tilbage virkende kraft. fra første recept...
  • Hej lillemor71
    Du kan bede din læge ansøge lægemiddelstyrelsen om enkelttilskud til præparatet Ritalin, dette gælder også de kopipræparater der er på markedet.
    Husk: Du skal gemme de kvitteringer, som bevis på købene, frem til ansøgningen bliver bevilget.

    Vedrørende kommunen: Kan du søge om hjælp til dit barns medicin og andet som følge af sygdommen, men der er en minimumsgrænse, hvilken jeg ikke kan huske, men det er at ringe og spørge.
    Husk: Gem kvitteringerne så der er bevis på købene.

    Gælder begge steder: INGEN KVITTERINGER = INGEN BETALING

    Held og lykke fremover
    Mange hjertelige hilsner
    Rita
  • mange tak for jeres svar.. det er en jungle at holde styr på det hele her i opstarten ...
  • Jettemor3: Det passer ikke hva du siger med tilskud.. Jeg tager selv ritalin og jeg får tilskud til det og fik det samme da som jeg fik konstateret ADHD . Så jo du kan godt få tilskud til det, dog skal du betale lidt, jeg startede med 150 så 81 og idag 75 så det går ned af så du får det mere og mere billigt
Log in eller Registrér for at kommentere.