Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme

Problemer med ny Eltroxin

Redigeret 25 maj, 2009, 07:46 i Forstyrrelser i stofskiftet
Hej alle!
Ja nu må jeg desværre melde mig i flokken af folk, der har problemer med ny Eltroxin. Jeg havde sat mig for, at jeg som udgangspunkt ville tro på, at jeg kunne tåle dem og ikke lade mig påvirke af alle beretningerne her i vores forum. Jeg var egentlig også glad for, at de nye tabletter er fri for lactose, da jeg nemlig er meget allergisk overfor mælk.
Så jeg var altså som udggangspunkt ret positivt indstillet. MEN - nu har jeg taget de nye tabletter i 3 uger. Den første uge gik ok, men siden har jeg haft det elendigt - træg mave, store hævelser under øjnene, hævede hænder og ben, mange ekstrasystoler, lav og uregelmæssig puls, pludselige svedudbrud og generel utilpashed. Der er også kommet et meget uvelkomment ekstra kilo på sidebenebe på den korte tid. Puha! En anden ting som jeg har døjet med siden jeg havde taget de nye tabletter nogle få dage, og som bliver værre og værre - det er mine øjne. De svier og er helt hævede og røde, synet er sløret og jeg må rende rundt med solbriller på, fordi lyset får øjnene til at løbe helt vildt i vand. Tror I det kan være en bivirkning af de nye Eltroxin? Jeg er godt nok allergiker, men jeg har ikke været i nærheden af noget, der burde kunne give mig de øjensymptomer ellers.

Hej fra Pjevs

Kommentarer

• Kære Pjevs.
    Ja, jeg er helt sikker på at dine symptomer skyldes ny Eltroxin. Det kunne også være, at dit stofskifte er blevet for lavt nu.
    Skynd dig at melde dine bivirkninger til Lægemiddelstyrelsen.
    Det er virkelig træls, at Glaxo har lavet den fadæse. De tror bare, at man nemt reguleres ind igen - men det kan jo tage lange tider. Og mange kan jo simpelthen bare ikke tåle den nye tablet.
    Og så kan vi bare gå rundt med vores ulidelige symptomer :-(
    Dejligt at høre, at du ikke tog "sorgerne" på forskud, men afprøvede ny Eltroxin.
    Rigtig god bedring.
    Kærlig hilsen Anemonen
Log in eller Registrér for at kommentere.