Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Hvilket kirurgisk indgreb vil du læse om?

Redigeret 16 april, 2010, 04:29 i Hvordan gik behandlingen?
Kære alle

Netdoktor vil gerne lave en række artikler, der beskriver forskellige typer af kirurgiske indgreb.

I den forbindelse er vil vi gerne høre jer: Hvad kunne I tænke jer at læse om? Hvilket indgreb kunne I ønske jer at få beskrevet?

Vi glæder os til at læse tilbagemeldingerne.

Med venlig hilsen
Netdoktor

Kommentarer

  • Indstillinger
    persille1persille1
    Redigeret 16 april, 2010, 06:26
    Ingen har svaret, og dette er jo sikkert ikke særlig interessant.

    Men, jeg har en knude i nærheden af taljen i siden. To læger har scannet den i løbet af de sidste 10 år og sagt, det var en afgrænset knude. Den ene gang var der to læger tilstede, fordi lægen mente det var en underlig tingest og han ville gerne have en kollega så den også.
    Jeg kunne få den fjernet, hvis den generede.

    Den begyndte at vokse for 40 år siden. Da jeg opdagede knuden var den som en lille ært. Nu er den som en stor tomat. Den blev glemt/ overset sidste gang jeg fik fjernet knuder. Hvilket er blevet gjort to gange før samme sted.
    Nu trykker den og gør en smule ondt. Da jeg bad om, at få den væk fik jeg en henvisning af min læge.

    På sygehuset blev jeg undersøgt af en ung læge, hun følte på den og sagde det var brok. Det skulle jeg ikke gøre noget ved.
    Der var andre tilstede, så jeg kunne ikke lide at sige noget. Det har jeg fortrudt. Den generer og gør ondt, men efter den besked mistede jeg totalt modet.

    Jeg ved, det er en knude. Den første gang de blev fjernet var for ca 45 år siden, da fik jeg at vide, det var indvendige "modermærker".
    Det er der ingen, der forstår i dag, når jeg fortæller det. Men jeg går ud fra det er nogle sammenvoksede blodkar. ??

    Den sidder en lille smule under taljen. Den ligger dybt, for den kan ikke ses udenpå huden. Men den kan tydeligt mærkes med fingrene.
    Jeg kan ikke have bælte på, for det gør ondt.

    Jeg forstår ikke, jeg er blevet så nervøs, men det ville være dejligt, at få fortalt lidt om, hvordan det bliver grebet an. For jeg tør næsten ikke henvende mig igen. Men den vokser og generer.

    Er det ambulant. Er det lokalbedøvelse. Ja, hvordan foregå sådan noget i dag. De to andre gange blev jeg helbedøvet. Men det er jo så drastisk.



    D.16 april 2010

    Nu læser jeg, hvad jeg skrev dengang. Knuden er svundet noget ind igen. Den gør heller ikke ondt i øjeblikket. Jeg tror på, hvad lægen sagde for mange år siden. Dengang, hvor en ung læge fulgtes med en erfaren læge.
    Nemlig : Indvendig modermærke, som kan fyldes med blod , trykke og gøre ondt.
  • Indstillinger
    Jeg vil meget gerne vide mere om operation/bivirkninger for
    BYPASS/IN-SITU

    m.v.h. Birgit
Log in eller Registrér for at kommentere.