Hjem Kvinder Åben debat om abort

druk under uviden graviditet skal jeg vælge abort?

Redigeret 2 juni, 2009, 11:12 i Åben debat om abort
Jeg er virkelig i vildrede. Jeg har lige fundet ud af jeg er gravid er ca. i 7 uge fandt ud af det i 6 uge, og har ikke rørt alkohold siden, jeg har kvitet cigaretterne og prøver at leve så sundt som muligt, for ønsker virkelig barnet selvom det ikke har været planlagt.

Mit dilemma er bare, at jeg de første 4-5 uger, ikke har vist jeg var gravid og
derfor drukket en del og røget en enkel joint. Nu går jeg jo så og er bange for at fostert har taget skade, pågrund af mine små udskejelser.

Håber der er nogle der kan svare mig, på hvor stor risikoen er for fostert har taget skade. Eller der er nogle der har stået i samme dilemma som mig og kan svare mig på hvad de gjord og hvad der er sket efterfølgene?

Jeg har snakket med en vendinde hvis læge har sagt til hende det først betyder nået med alkoholden når man er 3 måneder hende men det kan jeg bare ikke få til at passe med de oplysninger jeg kan finde på nettet.

Jeg venter med længsel på svar.

Kommentarer

  • Hej Sahara21
    Jeg har ikke stået i en situation som du, men jeg har noget familie, der har fået et barn nu 15 år med udviklings problemer,er alderssvarende med en barn på 7-8 år, hvilket barnet er født med pga. alkohol og "lette stoffer"

    Hvor ville jeg gerne råde dig, men for hulan da hvor er det svært.
    Det bedste bud jeg vil give dig er at du hurtigst bestiller en dfobbelttid hos din læge, eller prøver at ringe til jordemodercenteret og får en snak med en jordemoder hvis der er lang ventetid hos lægen.
    Læg kortene på bordet om din situation og spørg direkte indt til hvad konsekvenserne af dine udskejelser er for dit ufødte barn.
    Så er jeg sikker på at du vil få den viden du har brug for, så du kan vurderer om du skal have barnet, eller om du skal vælge abort.
    Selvom jeg ikke kender dig skylder jeg dig at fortælle, vælger du abort, skal du være forberedt på at du kan ofre aborten mange tanker, og det kan fylde meget i dit liv specielt i starten. Jeg taler af erfaring.
    Jeg håber du vælger det rigtig for dig.
    Knus til dig
    Rita
  • Tal med din læge, som kan sende dig videre til hospitalet. Der vil de kunne vejlede dig og evt foretage scanninger hvis det skulle være aktuelt.
    Men som du selv er inden på er det i de første fosterstadier der sker de mest alvorlige skader.
    Tag ikke sorgerne på forskud. Kom af sted til de sikre hænder der bærer dig igennme graviditeten, så du kan glæde dig til dit kommende barn.
    vh Sanne 65
  • Hej Sahara.

    Jeg synes det er meget positivt at du bekymrer dig for dit ufødte barns helbred og er ærlig omkring det du har bedrevet af druk m.m. Og jeg tager hatten af for, at du nu for dit barn skyld, har valgt det usunde fra - du skal nok blive en god mor.
    I min optik er abort dog ikke en god løsning og jeg tror at du vil sande, hvis du bevæger dig derud, at du for altid vil være dette barns mor uanset hvad der sker, man glemmer ikke det barn man har båret under sit hjerte - tværtimod kan man opleve en skyld der aldrig forsvinder.
    Det er helt normalt først at opdage at man er gravid i uge 6. sådan som du har og man kan som bekendt ikke tage højde for noget som man ikke ved, eller beskytte noget man ikke har nogen anelse om eksisterer.

    Jeg ønsker dig en lykkelig graviditet og et sundt og velskabt barn.
    Hilsen Sue
Log in eller Registrér for at kommentere.