Stofskifte/fibromyalgi
Hej
Vi som er stofskiftepatienter kan vist alle i nogen grad nikke genkendende til muskel og led smerter( mine smerter er meget generende i denne tid ) Jeg er "faldet over" nogle tilfælde hvor stofskiftepatienter har fået diagnosen Fibromyalgi ?? Er der nogen der har kendskab til om disse sygdomme "hænger sammen" ?
Vil forsøge at beskrive mine smerter. Jeg har overspændte muskler i store dele af kroppen som gør at mine led tit "skrider" og må sættes på plads af en kiropraktiker. Smerterne sidder meget omkring senevedhæftningerne. Når jeg har stive/spændte muskler må jeg ha behandling før de løsner lidt op. Jeg har altid et eller flere steder der gør ondt og strammer. Har haft det sådan i mange mange år. Jeg har to søstre der har samme symptomer dog uden at ha problemer med stofskiftet. Kan det være fibromylagi ?
Hvordan oplever I jeres smerter i muskler og led ??
Kh LH
Vi som er stofskiftepatienter kan vist alle i nogen grad nikke genkendende til muskel og led smerter( mine smerter er meget generende i denne tid ) Jeg er "faldet over" nogle tilfælde hvor stofskiftepatienter har fået diagnosen Fibromyalgi ?? Er der nogen der har kendskab til om disse sygdomme "hænger sammen" ?
Vil forsøge at beskrive mine smerter. Jeg har overspændte muskler i store dele af kroppen som gør at mine led tit "skrider" og må sættes på plads af en kiropraktiker. Smerterne sidder meget omkring senevedhæftningerne. Når jeg har stive/spændte muskler må jeg ha behandling før de løsner lidt op. Jeg har altid et eller flere steder der gør ondt og strammer. Har haft det sådan i mange mange år. Jeg har to søstre der har samme symptomer dog uden at ha problemer med stofskiftet. Kan det være fibromylagi ?
Hvordan oplever I jeres smerter i muskler og led ??
Kh LH
Kommentarer
Jeg fandt denne link på overgangsalderen. Jeg har desværre ikke fået den helt gennemlæst endnu.
http://www.overgangsalderen.net/forum/s ... hp?t=11039
Jeg har selv tænkt denne tanke mange gange. Min mor har fibromyalgi.
Kærlig hilsen Anemonen
Tak - det vil jeg lige printe ud og læse : ) er ved at læse bogen om Fibromyalgi skrevet af Inge Møllehave og syns at kunne genkende mange af symptomerne der beskrives : (
Jeg har besluttet at jeg forløbig holder den samme mængde Eltroxin - jeg tør simpelhen ikke ændre på mere ligenu !!
Kh Lis
Jeg tror også, at din krop ville have godt at lidt ro. Og det får den jo ikke med alle disse justeringer. Men det er kun dig selv, der kan mærke, hvor du har det godt.
Håber at det er det, der skal til for dig. :-)
Kærlig hilsen Anemonen