Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Lav blodprocent ?

Redigeret 27 februar, 2010, 17:22 i PMS og menstruation
Hej alle

Jeg efterlyser info om folk der som jeg har oplevet at have en blodprocent på 4 og hvordan lægen så gjorde ?

Sendte de jer hjem med en pille eller hvad?

Kommentarer

  • Indstillinger
    Jeg fik målt min blodprocent til 4,1 og fik at vide, at jeg skulle tage dobbelt dosis kosttilskud af jern (ikke hemojern). Jeg skulle sluge pillerne sammen med et glas appelsinjuice og måtte ikke tage andet kosttilskud samtidigt.
    Efter 2 måneder med det skulle jeg have taget en ny blodprøve. Denne gang var min blodprocent steget til 8,0, så jeg stoppede med jernet igen
  • Indstillinger
    Hej, jeg skulle også tage jernpiller to gange dagligt. Det var dog nogen ekstra stærke nogen som jeg fik på recept. Min blodprocent er efter en måned stadigvæk ikke som den skal være, derfor skal jeg ved næste mens have en spiral med hormon. Det virker rigtig godt for mig har prøvet det før.

    Hilsen
    Olsen
  • Indstillinger
    Hej :)
    Jeg fik også konstateret Lav blodprocent hos min egen læge efter jeg havde fået taget blodprøver for noget helt andet. Han gav mig så ikke bare piller.
    Jeg blev dagsindlagt på medicinsk afdeling og blev grundig undersøgt i modtagelsen først og fik taget en masse blodprøver. Min blodprocent lå på 4,2 og min jern var 0. Jeg fik en blodtransfusin og fik 2 poser blod. Efterfølgende fik jeg lavet en Jern test for at se om jeg kunne optage jernen. jeg kunne godt optage jernen. Så årsagen til min store blodmangel er stadig ukendt. Men når man har en blodprocent under 4,5 så er det vist standardprocedure at man skal undersøge årsagen og have blod for at komme lidt længere op. .
    Det mest skræmmende for mig var at jeg overhovedet ikke havde nogen symptomer på at den var så lav. Så nu når jeg ved den har været så lav frygter jeg hele tiden at den ryger så langt ned igen.
    Det er underligt.
Log in eller Registrér for at kommentere.