Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Det skal slutte nu..

Kan ikke mere. Har levet i ekstrem elendighed.
Kan simpelthen ikke klare mig selv længere,
får panikanfald, over at have det så dårligt over mig.

Overspiser mig snart overvægtig, kan ikke holde hvad
jeg lover - svigter alt og alle. Men jeg er ikke stærk nok.
Kan ikke kæmpe mere.

Jeg vil ikke eksistere. Men jeg har lovet min far at ikke gøre det forbi med mig selv - for hans skyld. Men jeg kan ikke klare presset længere, er meget fortvivlet, og jeg kan ikke komme ud af det alene.

Mit spørgsmål er om jeg kan blive frivilligt indlagt på et psykiatrisk afdeling for at få styr på mit liv? Jeg vil ikke risikere at nå den sidste lille procentdel som gør at jeg begår selvmord, og kan mærke det virkelig er tæt på nu!
Ingen har kunnet hjælpe mig - men indlæggelse kan vel i det mindste sikre at behandling bliver påbegyndt ikke?

Jeg ved virkelig ikke hvad jeg mere skal stille op.
Jeg er kun 16 - det burde ikke ende på den her måde!

Kommentarer

  • Indstillinger
    Hey,
    Umiddelbart ville jeg råde dig til at tage en snak med din læge som kan fortælle dig dine muligheder for indlæggelse osv.
    Hvis det er meget akut kan du prøve vagtlægen eller se om der er en psykiatrisk skadestue der har døgnåbent i nærheden af dig.
    Nogle psykiatriske afdelinger kræver lægehenvisning så vidt jeg ved.
    Da du er under 18 kan det være der er brug for en forældre underskrift, men ved det ikke. Men du kan prøve at ringe til psykiatrisk skadestue eller psykiatrisk afdeling og høre hvad de foreslår.

    Under alle omstændigheder skal du have hjælp. Panikanfald kan behandles og hvis du har en psykisk lidelse kan de dianogstisere den så du får den hjælp du har behov for. Hvadenten det er piller, samtale eller indlæggelse.

    Jeg mener desuden også at der er særlige afdelinger for unge der bliver indlagt så pladsmangel på psykiatrisk ikke skal komme på tværs.

    Jeg synes det er stærk at du søger hjælp og kan kun sige at hvis du kommer til at skulle kæmpe en smule (hvilket jeg ikke håber og ikke tror) for at du kan blive indlagt så brug dine sidste kræfter på det, for så snart du er igang vil du få flere kræfter. Bare lad være med at give op og kræv mere hjælp end kun piller. Psykolog/ psykiater/ vejleder-hjælp hvor du får talt med nogen vil jeg personligt mene hjælper bedre end kun piller.

    Du kan google numrene på diverse psykiatriske afdelinger og skadestuer osv.

    Håber det hjalp en smule.

    Held og lykke.
  • Indstillinger
    Kontakt psykiatrisk skadestue nu..! Det er vigtigt du får noget hjælp. Jeg ved hvor fortvivlende det er.. Lov mig at tage ud til dem og tale med dem. Måske de indlægger dig og så kan du får noget hjælp. Vær sød ikke at opgive... Din far holder tydeligvis meget af dig. Støt dig op af det.. Og se så at tage ud på psykiatrisk skadestud. Måske du kan tage din far med.. eller en anden du føler dig tilpas med, som du ved støtter dig...

    Ønsker dig al mulig held og lykke...
Log in eller Registrér for at kommentere.