2 p-piller glemt i 3 uge....
Hej, jeg har hurtig brug for hjælp:
jeg har glemt to p-piller i træk (der er altså gået mere end 36 timer siden den sidste p-pille) og det er i 3 uge jeg har glemt dem.. Jeg havde sex med min kæreste både i går og dagen før. Skal jeg så bare tage de to piller jeg har glemt med det samme og tage resten af de resterende fire piller som sædvanligt og fortsætte med den næste p-pille pakke uden nogen pause eller hvad skal jeg gøre??
Hurtig hjælp tak.
jeg har glemt to p-piller i træk (der er altså gået mere end 36 timer siden den sidste p-pille) og det er i 3 uge jeg har glemt dem.. Jeg havde sex med min kæreste både i går og dagen før. Skal jeg så bare tage de to piller jeg har glemt med det samme og tage resten af de resterende fire piller som sædvanligt og fortsætte med den næste p-pille pakke uden nogen pause eller hvad skal jeg gøre??
Hurtig hjælp tak.
Kommentarer
Jeg forstår ikke helt hvorfor du beskriver hvornår du har haft sex - du ved vel at hvis p-piller ikke tages korrekt, så er de heller ikke 100% sikre mod graviditet. På den anden side tror jeg ikke, der en den store fare, men hvis ikke præventionen passes, så er det jo risikoen.
Jeg vil foreslå, at du tager pakken færdig - og altså slet ikke tager de to, du har glemt. Så holder du den syv-dages pause som du forhåbentlig plejer, hvor efter du påbegynder en ny pakning.
Ps. Du skriver "hurtig hjælp tak" - Det her er et debatforum- der sidder altså ikke en læge parat - det er helt almindelige mennesker, der debatterer de emner, der nu kommer op.