Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Steril af at ryge bonghoveder?

Redigeret 15 september, 2012, 07:27 i Rusmidler
Hej, jeg suger rimelig tit bonghoveder, med tobak og hash.. bongrøret og hovedet er lavet af en slags metal .. ved ikke lige hvad for noget det er, men på et tidspunkt kogte vi røret og hovedet og der smittede der noget af .. måske chrom ellern noget.. har ikke forstand på det. er bare interesseret i at vide, om der er risiko for at blive steril, når hovedet bliver varmet op .. ?? håber jeg har givet nok informationer, til at kunne få svar ..

På forhånd tak

Kommentarer

  • Indstillinger
    mener du om du selv bliver steril eller om din bong bliver steril? For der er ret meget forskel :) altså du bliver ikke selv steril af hashrygning. altså der var nogen smædekanmpagner tilbage i 60'erne der påstod at hash fik kroppen til at producere østrogen. Men det har heldigvis vidst sig at være løgn.. angående bongen, så er det sku nok bare lidt god gammelt piukrads der har sat sig i røret. det er helt uskadeligt, det er bare resterne fra det mix der ikke blev røget. du kan faktisk ryge det igen, hvis du er en rigtig gnier ;) men så vidt jeg ved, behøver du ikke varme bonghoveder op, udover at det selvfølgelig er smart, når der skal ordentlig sug igennem
  • Indstillinger
    Jeg ved ikke hvilket rør/hoved i har brugt, men jeg ved at det at ryge fra sølvpapir kan give alzheimers så vidt jeg husker, men tjek lige fakta for jeg er overhovedet ikke sikker på den her ! Det samme med aluminiums-hoveder fra et topnøgle-sæt jeg er ikke hundrede på om det er farligt - Men hvis der er nogen der ved det og kan give noget kildehenvisning så ville det da være fedt.
  • Indstillinger
    Hey heey ;)
    Der er intet farligt ved at ryge på alu eller andet metal. Overvej at der er massevis af bonger der bliver lavet af metal, og jeg snakker ikke om hjemmelavet bonger. Det kommer jo også an på hvilket metal du bruger?
  • Indstillinger
    At ryge på metal er et stort nej!!! Da metallet bliver opvarmet til høje grader fordamper diverse stoffer som kan være kræftfremkaldene og kan gøre dig steril. Så skift til glas og merskums hoved meget sundere. Og til den som sagde at der bliver solgt mange metal bong har det intet at gøre med hvor sund og sikkert det er!!! Hvis man ved noget om kemi ville man vide at glas ikke reagere med røg men metal gør.

    M.V.H.
    Psylover101
  • Indstillinger
    Jeg er enig med Psylover101, et merskmums-bonghoved eller et glas-bonghoved ville nok være det optimale. På glas eller merskum kan du ihvertfald være sikker på at du ikke inhalere et eller andet pisse giftigt (udover tobakken) som du nok ville på et metal- eller aluminiumshoved. Du bliver nok ikke steril, men alu eller andet metal kan være lidt giftigt hvis det ikke er fremstillet ordenligt.
Log in eller Registrér for at kommentere.