Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

primær jagende hovedpine

Redigeret 25 maj, 2009, 16:18 i Hovedpine og migræne
hej
er der nogen der lider af primær jagende hovedpine, eller kender til sygdommen som kan fortælle mig lidt om den, og hvordan de klarer hverdagen?
jeg har lidt af det i ca 1 år, men stigning i "anfaldene" fra en gang i mellem til at det nu er dagligt med flere "anfald" pr time, som varer op til 1½ time af gangen.
jeg har hørt at det er normalt når man lider af migræne, men der findes ikke mange oplysninger på dansk om denne hovepineform.
Jeg går på hovedpineklinikken i glostrup, men syntes at oplysningsnivauet har været utroligt dårligt. Jeg har forsøgt af få svar fra egen læge, han er meget i tvivl, men forsøger at give svar.
jeg kan ikke forestille mig at jeg er den eneste med migræne der har det her, og søger andre der kan give erfaringer videre.
Pt er jeg "stærkt" medicineret for at holde smerterne ud, men der er jo bivirkninger på al medicin, og det gør det svært at have en normal hverdag.

håber at nogen kender til primær jagende hovedpine og kan give lidt opmuntring om fremtiden

mvh
den studerende

Kommentarer

  • Indstillinger
    Jeg kan ikke hjælpe dig, da jeg lider af en mere "almindelig" - hvis man kan sige sådan - migræne, men jeg har haft meget stor effekt af akupunktur, hvorfor det bestemt er noget, jeg anbefaler - i det mindste at prøve en tre-fire behandlinger af, og så se om det skulle være noget.
Log in eller Registrér for at kommentere.