Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

poser under øjnene.

Redigeret 22 januar, 2012, 16:33 i Åben debat om øjne
Hejsa :)
Jeg er en pige på 14 år som lider af meget store poser under øjnene.
Det får mig til at se ældre og mere træt ud.
Selve posen består nærmest af flere lag, og det er ret hævet.Selve området med poser, er større end mit øje..
Jeg er super ked af at jeg har de poser, og vil rigtig gerne have dem mindsket.
Jeg har prøvet både øjencremer og "briller" som skulle dulme hævelsen - uden effekt.

Hvad gør jeg?

Kommentarer

  • Indstillinger
    Mennesker generelt, men især unge mennesker er voldsomt optagede af at lede efter fejl hos sig selv, og ja - sådan er det altså, - så det første jeg vil råde dig til er at tale med dine omgivelser - dine forældre først og fremmest, og så dine kammerater, måske en lærer du har tillid til. Dem skal du forelægge dit problem og spørge dem, om de også synes, det ser forkert ud på dig.

    Jeg påstår ikke, at det er noget, du bilder dig ind, jeg tror da på, at du har et problem, men i første omgang skal du finde ud af, om dit problem reelt ER et fysisk problem, eller om du egentlig "bare" skal vænne dig til, at sådan er du skabt.

    Hvis det så viser sig, at dine omgivelser egentlig også synes, det er lidt voldsomt med disse poser, så er næste stop din læge - og her vil det måske være en god ide at f.eks. din mor går med dig, for du er ikke ret gammel, og jeg vil tro, man måske vil vente til du er helt udvokset med at begynde at skære i dig, og den slags skal du bestemt have en voksen til at hjælpe dig med at få forklaret.

    Da jeg var helt ung havde jeg faktisk ret sorte rande under øjnene, altså ikke poser, og det var ikke pænt, jeg så ofte meget træt ud. Jeg har ikke haft de rande i mange år, og jeg kan faktisk ikke huske, hvornår de simpelt hen bare var væk, så måske er det "bare" en periode i din udvikling, hvor det ser sådan ud, men al den slags kan du sikkert få besked om hos lægen, hvis du når så langt.

    Held og lykke
  • Indstillinger
    Jeg har nogenlunde det samme problem. Mine poser er det hver evig eneste dag og de går næsten ned til kinderne. De er ret tydelige og mine venner har også kommenteret det. Lægen siger det er arveligt og sådan er det bare. Jeg kan godt forstå de ikke vil gøre noget ved det ny hvor jeg også kun er 14 men min selvtillid bliver stærkt nedsat af det og jeg er rigtig ked af at have dem. Jeg har i mange år gået og håbet på det blev bedre men jeg har haft det siden jeg var helt lille og det er ikke blevet spor bedre. Det påvirker min hverdag med at jeg går og tænker på det, og jeg tror ikke jeg kommer til at venne mig til dem nu hvor jeg har prøvet i så mange år.
    Noget jeg kan gøre?
Log in eller Registrér for at kommentere.