Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

slapt maveskind

Redigeret 7 juni, 2009, 07:42 i Åben debat for kvinder
Hej jeg er mor til 4 børn. Eftersom jeg har født så mange og taget 30 kg på men også tabt har jeg en del slapt maveskind. Jeg har fået henvisning fra min egen læge. Men Rigshospitalet siger at min mave er for pæn til at det skal opereres væk. Jeg er meget ulykkelig. Hvad kan jeg gøre? Hvor skal jeg ellers henvende mig nu når jeg har denne henvisning. Er der nogen der ved noget om dette? Jeg ved godt at der er en masse privat hospiter men det er jo dyrt.

Med venlig hilsen
Mor

Kommentarer

  • Indstillinger
    Man udsætter sig jo altid for en risiko, når man bliver bedøvet og kommer under kniven - det skal man jo vide, så hvis Rigshospitalet har vurderet at i dit tilfælde burde det ikke være nødvendigt at udsætte sig for den risiko, så må det vel være fordi der måske er andre muligheder.

    Umiddelbart ville jeg foreslå dig, at du i stedet går målrettet efter nogle gode maveøvelser. Måske en fysioterapeut ville kunne hjælpe dig med at finde de rette øvelser.

    Nu kan jeg jo ikke vide, hvor slapt det er, men jeg synes da, det kunne være forsøget værd. En operation vil jo alt andet lige også give nogle ar, som måske ville ende med at være lige så grimme som det slappe maveskind.
  • Indstillinger
    slapt maveskind bliver ikk mere spænstig af at lave mave bøjninger,,, det er kun mave musklerne der blive strammere af det
  • Indstillinger
    Tak for det. Det vidste jeg ikke. Det må så være en fejl, at jeg har set det flere gange, selvfølgelig - som jeg skrev - afhængigt af hvor meget, det drejer sig om.
  • Indstillinger
    Det hjælper ikke med mavebøjninger. Har prøvet det. Det er jo hud. Den kan ikke strames op andet end når man fjerner den. Tro mig!

    Mit spørgsmål er når man har en henvisning fra egen læge hvor skal man så henvende sig. Har prøvet på Rigshospitalet de siger nej fordi de vil spare de penge. Men der må jo være andre steder. Samtidig har jeg også brok lige oven over navlen. Den vil de gerne lave. Men det betyder bare flere ar. Jeg vil gerne lave det hele på en gang så er der kun det ene ar.

    Er der noget der ved noget?
    Mange hilsner
    Jane
Log in eller Registrér for at kommentere.