Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Smerter i muskler ??

Redigeret 19 maj, 2009, 14:25 i Forstyrrelser i stofskiftet
Hej
Jeg har i mange år et stabilt stofskifte dog styret af Thycapcol og Eltroxin. Efter eget ønske forsøger jeg udtrapning af medicinen og er nu et sted hvor mit TSH ligger nogenlunde men T3 og T4 ligger lavt ( T3 under normalen).
Jeg oplever stive værkende muskler, ingen energi og så syns jeg det har påvirket mit ellers gode humør. Har brug for et godt råd fra jer !
Kh LH

Kommentarer

  • Indstillinger
    Et råd tror jeg ikke, jeg kan give dig - men udfra de symptomer du omtaler, lyder det unægtelig som om dit stofskifte nu er for lavt. Nu ved jeg ikke, hvorfor du vil trappes ud af din medicin, og hvor langt du er kommet i den proces, men et for lavt T3 er der vist ikke mange der har det ret godt med?
    God bedring fra Pjevs
  • Indstillinger
    Hej Pjevs
    Tak for dit svar - dejligt vi kan udveksle erfaringer her på siden - det er der sørme brug for : )
    Jeg ønsker at blive trappet ud af medicinen fordi jeg i 15 år har haft øjensymptomer som har været der selvom mit stofskife har været stabilt. En bekendt har fået det meget bedre med sine øjensymptomer efter vedkommende er blevet medicinfri - derfor vil jeg prøve om jeg også efter 15 år kan undvære.......
    Jeg er reduceret fra 10 til 5mg Thycapzol og får stadig 100microgram Eltroxin.
    Mine tal blev helt skæve efter nedsættelsen, hvor t3 er faldet til under normalværdien, det undrer mig men måske skal kroppen ha tid til at finde ud af det ??
    Det er jo mit eget ønske forsøge nedtrapningen men når jeg havner i en situation som nu er det lige før jeg fortryder - det tager jo tid og der sker meget i kroppen efter hver justering : (
    Kh LH
Log in eller Registrér for at kommentere.