Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Hvad gør jeg?

Er første gang at jeg skriver herinde, men nu skal jeg bruge et godt råd.

Jeg er 29 år og har haft det skidt i ca. 3-4 år. Det hele startede da mine forældre blev skilt for 4½ år siden. Det var rigtig hårdt og en masse ting gik forkert.
Jeg blev sygemeldt fra mit job i 2 uger med depressions-lignende symptomer. Jeg gik til min læge. Han sagde at han godt kunne se at jeg havde det skidt, men at han ikke havde tid til at snakke med mig, men jeg kunne komme igen om 14 dage. Det gjorde jeg ikke.

Der gik nogen år hvor det har gået op og ned. Jeg har et MEGET anstrengt forhold til min mor og det hele gik i hårdknude og jeg gik ned med flaget igen og gik til min nye læge som sagde at jeg da bare skulle købe en kage, tage ud til min mor og snakke med hende og så skulle det være iorden. Det gjorde jeg aldrig.

Og nu er det hele skidt igen. Jeg har en dejlig mand, men kan godt mærke at det er ved at tære på vores ægteskab.

Som jeg har det nu: jeg tuder over alt og ingenting. Der skal intet til så sidder jeg og tuder.
Jeg føler en masse pres på mig. Jeg føler mig altid presset fra alle steder.
Jeg er enormt hård ved mig selv. Siger altid en masse negative ting om mig selv og syntes virkelig slet ikke at jeg slår til i nogen ting i livet.
Jeg føler sådan en stor bobbel rundt om mig selv. Som om at der hele tiden er noget der presser på mit hoved.
Har ondt i maven.
Er ekstremt træt hele tiden. Kan bare ligge og ligge i min seng eller i sofaen dag ud og dag ind (det kan jeg så ikke da jeg skal på arbejde).
Og så har jeg det bare skidt. Sådan lidt svært at forklare, men har det dårligt hele tiden.
Er gnaven, irriteret og snerrer af alt og alle og 2 min. efter får jeg totalt dårlig samvittighed over det og tuder igen igen.

Jeg ved nok godt at det smarteste vil være at gå til min læge - men jeg tror bare ikke at han vil gøre noget ved det. Sidst bad han mig købe en kage og tage ud og tale til min mor. Min mor som jeg bare slet ikke kan sammen med. Så jeg har bare slet ikke lyst til at tage op til ham og få et nederlag mere.

Ved ikke helt hvad jeg vil med indlægget - få nogen gode råd til hvad jeg skal gøre. Vil bare ikke have det sådan her mere. Vil være den glade og friske pige igen som jeg var en gang.

Kommentarer

  • Indstillinger
    Undskyld jeg er så lige frem... men jeg ville skifte læge, og få fornøden hjælp, så hurtigt som muligt.
    Jeg har været syg af depression i ca et halv år nu, og det er bare træls og opslinende... måske det ikke var blevet så slemt, hvis jeg havde lyttet til min krop noget før...

    Krydser fingre for dig
Log in eller Registrér for at kommentere.