Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Ondt i brysterne dag og nat

Redigeret 20 november, 2009, 07:43 i Åben debat for kvinder
Hejsa,

Jeg skriver for at høre om jeg er den eneste, der har det på den måde jeg har det.
Jeg har KONSTANT ømme bryster. Jeg er kun 19 år gammel.
Jeg kan ikke ligge på siden m.m. og jeg er så træt af det.
Jeg har været ved lægen og på sygehuset og få det tjekket.

Vi fandt ud af at det er mit brystvæv der er SÅ tæt - at det "nager"
Så det er hverken menses, pubertet eller andet.
Er der nogen af jer der er/har været i samme situation?
Hvis ja, hvad har i så gjort for at få smerten væk.

(Jeg er blevet henvist til Brystcenter i Aabenraa, men har ikke hørt fra dem endnu :( - Smerterne er der dag og nat og det er simpelthen utåeligt.)

Hilsen Tina.

Kommentarer

  • Indstillinger
    Det har jeg aldrig hørt om før, men håber snart dit problem kan blive løst, for det lyder da ikke særlig rart...

    Gode tanker herfra :)
  • Indstillinger
    Mange tak for din hilsen :)

    Nu har jeg været på brystcentret og de siger jeg bare skal spise nogle smertestillende.. MEN.. Det vil jeg simpelthen ikke, så kan jeg jo spise piller hver dag. Der må da være nogen derude der kan komme med en ordenligt løsning udover piller?

    Synes ikke at Aabenraa er særlig professionelle. Nu prøver jeg at tage til Odense, og hvis de heller ikke kan hjælpe, så ved jeg snart ikke hvad jeg gør.

    Har helt lyst til bare at skære mine bryster af :(

    Hilsen én der er desperat efter hjælp eller råd.
  • Indstillinger
    Hej! jeg er begyndt at have samme problem. har ikke været til lægen endnu, men går lidt rundt og er nervøs for det. Vågner op om natten, og det nærmest dunker i mine bryster. Jeg har selv overvejet om en anden bh kunne hjælpe - har du prøvet det? jeg er også kun 20 år, og ved du hvad, jeg har også bare lyst til at skære dem af. Men har du fundet ud af noget?
  • Indstillinger
    Hej, håber det er ok jeg hopper ind også..

    Syntes da det er noget meget mærkelig noget at de opfordre dig til at spise smertestillende!!! De taler så meget om at der er overforbrug hos unge, ög så vil de have vi skal tage det hverdag!!!

    Nå, men jeg kender problemet. Jeg er 24 og har haft hængebryster siden jeg var 18. Og der var jeg BESTEMT ikke overvægtig. Havde en sund og pæn krop, bortset fra ine store bryster. Nu er de større, hænger mere og gør ondt. Jeg må sove med BH for at lindre smerterne. Jeg har ikke været ved min egen læge endnu, da jeg er i fuld gang med andre behandlinger, hos dem. Men jeg har spurgt herinde, og er spændt på at se hvad de siger.

    Hvis vævet er for småt, så er den eneste varrige løsning vel, operation..?? Eller..?
    Jeg vil i al fald gerne have mine opereret mindre.. De gør nemlig meget ondt, men dte behøver jeg vel ikke fortælle dig, det ved du jo med dig selv.

    Jeg er 15-20 kg overvægtig nu, grundet en stor og lang depresion, så det gør det jo ikke nemmere.. Og når jeg kommer ned i vægt, igen, så forsvinder brysterne jo ikke, de vil altid være store, tunge og ømme..

    Er der nogen der ved hvad vi piger skal gøre..??

    Vi er desperate efter råd og hjælpemidler..

    Hilsen den belastede
  • Indstillinger
    Jeg har prøvet at skifte imellem mine bh'er, men det hjælper ikke.. Desværre..

    Jeg har været på endnu et sygehus og de siger at jeg skal acceptere det og leve med det som det er!

    Jeg nægter det simpelthen.. Jeg skal snart ud og snakke med min læge på sygehuset igen, og så skal han henvise mig til et nyt sted.. :)
    Jeg giver ikke op! Jeg nægter at tro på at smertestillende er løsningen som ovenstående også nævner..

    Jeg beder hver dag til at smerterne snart hører op :) ..
    Hvis Danmark ikke kan hjælpe mig, må jeg prøve at tage til udlandet..
    Jeg er simpelthen desperat.

    Knus
Log in eller Registrér for at kommentere.