Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Symptomer efter p-pille stop

Redigeret 14 august, 2013, 06:04 i Snart gravid
Ja overskriften siger lidt sig selv. Hvilke symptomer havde I efter p-pille stop?
Jeg har både oplevet hovedpine, lændesmerter, øget sexlyst, væske fra brysterne(??) og lettere kløende brystvorter. Det er 14 dage siden jeg stoppede med pillerne.

Kommentarer

  • Indstillinger
    hej det er ca 4 måner siden jeg stoppede med p-piller, jeg har haft let kløende brystvorte, mere sexlyst, mere udflåd og udebleven menstruation men er ikke gravid.
  • Indstillinger
    det er nu halvandet år siden jeg stoppede, og har siden afslutningen haft hvid væske fra brysterne, som lægerne ikke kan finde en forklaring på, og mine mens. har være MEGET uregelmæssig..
  • Indstillinger
    Ja, men det beviser jo igen at det massive hormontilskud som p-piller jo er, ikke er helt så ligegyldigt, som mange læger og gynækologer vil gøre det til.

    De fleste har så vidt vides ikke problemer med p-piller, men det er jo altså kun de fleste - og ikke alle.

    Og - det mest forfærdelige i det her er jo desværre, at når man så kommer med disse problemer efter et p-pilleophør, så lader det til at lægerne ikke aner, hvad de skal gøre.

    Det synes jeg fremgår af en del indlæg her på siderne.

    Personligt tog jeg p-piller en kortere periode for år tilbage, og jeg havde det egentligt ikke så godt med dem, og sagde til min læge at jeg ville holde op igen. Han frarådede det meget heftigt og sagde, at jeg helt sikkert ville få det værre, hvis jeg holdt op. Jeg gjorde forsøget alligevel og fik det øjeblikkeligt bedre. Har aldrig taget stadset siden.

    Sjovt nok er det lykkedes at få kvinder til at tro, at hormoner i forbindelse med overgangsalder er noget fanden har skabt og at det simpelt hen er så farligt, så mange kvinder lider helt urimeligt i den periode, hvor netop et hormontilskud kunne gøre livet lettere, de tør ikke tage det.

    Men hormoner i forbindelse med fertilitet - ja, det kan man sagtens og det er helt ligegyldigt.

    Nej - der er meget, jeg ikke lige forstår, det indrømmer jeg gerne.
  • Indstillinger
    Jeg har fået mindre bryster efter p-pille stop, hvilket er normalt, får fik også større da jeg begyndte at tage dem. Har også tabt mig lidt(ved ikke om det så skyldes p-piller, for jeg tog nemlig ikke på da jeg begyndte på dem. har altid vejet nogenlunde det samme)

    Jeg har også lidt lettere ved at få en bums nu end før. Men jeg har læst at det kun varer nogle mdr, så går det over.

    Min menstruation er også uregelmæssig, det går det nok også noget tid med. Vil ikke anbefale p-piller til nogen, synes de laver noget rod i hele kroppen.
  • Indstillinger
    Jeg har selv været på p-pillen i halvandet år og stoppede med dem inden sommerferien, da jeg gerne ville holde en pause.
    Efter jeg er stoppet med dem har jeg haft en svingende hovedpine, hvor hovedpinspiller sjældent hjælper. Jeg bløder betydeligt mere og min mens er uregelmæssig.
    Min kæreste vil gerne have at jeg skal fortsætte med p-piller, men er selv lidt imod det.
    Da jeg tog p-pillerne fingerede de fint, selv om jeg selv fik lidt bivirkninger. Jeg græd over det mindste, fik kraftige menstruationssmerter og havde næsten altid problemer med maven.
    Har dog stadig lidt svært ved at bestemme mig om hvor jeg står ang. p-piller :/
    Vil måske prøve mini-piller ^^
    Mvh. Emma
Log in eller Registrér for at kommentere.