Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Spændte bryster ved ægløsning!

Redigeret 20 oktober, 2009, 16:58 i Åben debat for kvinder
Jeg er 38 år og oplever, at mine bryster omkring ægløsningstidspunktet bliver meget ømme og spændte. Er der nogen af jer, der kender til det? Jeg er tidligere blevet mammograferet og fik at vide, at jeg havde nogle hormonknuder, som godt kunne være ømme. Jeg vil ligeledes meget gerne vide, om der er andre, der kender til det.

På forhånd tak.
mor123321

Kommentarer

  • Indstillinger
    Hej,

    Jeg ved ikke om du modtager denne mail, men jeg er faldet over din email omkring ømme bryster. Jeg er i samme situation som dig Mor til to børn alder 37 år og har de seneste år haft spændte bryster i nogle dage hver måned, jeg ved fortsat ikke hvad det kan være men har en teori om at det må være hormonforstyrelser op til og efter menstruation. Er ligeledes blevet testet for brystkræft mange år tilbage de sagde dengang at det var måske mælke kirtlerne der trak sig tilbage men nu er min yngste snart 9 år så den teori var ikke korrekt. Vil derfor høre dig om du er blevet klogere overvejer selv at tage til lægen igen ...

    Hilsen

    Nacima
  • Indstillinger
    Nu er jeg jo en ældre dame, men jeg husker da at mine bryster også var spændte og en smule ømme i nogle få dage om måneden.
  • Indstillinger
    Jeg ser først dit indlæg nu og håber, du læser med. :-)

    Mit højre bryst er og bliver varmere end det venstre, og det bekymrer mig. Kender du noget til det? Tja, for det lyder jo lidt til, at vi oplever det samme mht. ømme og spændte bryster.

    Hilsen mor123321
  • Indstillinger
    hej
    jeg kender godt til at have spændte bryster ved ægløsning, det har jeg ca en uge for jeg får mit pms og sådan har jeg haft det siden jeg var ca 13 år, og jeg har været ved læge med det og han siger at det er helt normalt.
    mvh bine 86
  • Indstillinger
    jeg er godt nok en ældre dame ---men jeg husker godt da jeg var ung--hvor jeg hver måned havde ømme bryster ved ægløsning --
    havde også lidt trækninger over lænnet --jeg tror det er normalt for mange kvinder i alle aldre----nu langt op i årene kan jeg stadig have lidt ømme bryster en gang imellem---men da det går væk igen går jeg ikke så højt op i det --jeg tror det er homonerne der arbejder
Log in eller Registrér for at kommentere.