Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Ændring i afføringen

Jeg har de seneste 5-6 måneder haft ændring i afføringen.

* først kommer der små knoldet afføring ud hvor der bagefter kommer mere løs og grødet afføring ud. Når jeg tører mig kan jeg se at det er slimet.
Jeg har fået undersøgt venstre del af tyktarmen + endetarmen i januar hvor der ingen problemer var.
Jeg ved bare ikke hvorfor min afføring ikke er "pølseformet" som anses for at være det mest normale. Nogle gange kan der gå 2 dage til afføring men flest gange er det 1 gang om dagen.

jeg har slet ikke haft blod i afføringen før! men slimet har den været tit. jeg har ikke haft smerter i maven. jeg har heller ikke tabt mig i vægt eller nedsat appetit. jeg træner til daglig på fitnesscenter.

nogen der ved hvorfor min afføring er grødet og slimet?? Jeg bruger meget tid på at tøre mig i forhold til før i tiden (2008) etc...

???????

Kommentarer

  • Indstillinger
    Jeg hopper lige med her, da jeg har oplevet lignende over en længere periode. Har også været til sigmoideoskopi, hvor der ikke blev fundet abnormaliteter. For nogle måneder siden har jeg "konstateret" laktoseallergi, men det har ikke hjulpet meget at jeg har stoppet med mælk, yoghurt osv. for jeg har stadig løs til grødet afføring og bruger meget tid på aftørring bagefter:-(
  • Indstillinger
    hvordan er jeres kost----spis frugt -grønsager og groft brød-drik rigeligt med vand---det der kommer ud --afhænger også af hvad der kommerind----
  • Indstillinger
    jeg spiser meget af grøntsager men ikke særlig meget frugt.

    det er mærkeligt :s først er det hård knoldet afføring der kommer ud efterfulgt at grødet og tynd afføring. jeg har prøvet at spise kun rugbrød (fiberrig) men det har ikke rigtig hjulpet.

    jeg ved ikke hvad jeg skal stille op

    lige pt drikker jeg meget vand også
  • Indstillinger
    har du været ved lægen og blive undersøgt...ellers lyder det som irritabel tyktarm.. prøv at skrive ned alt hvad du spiser i en uge og se om det ikke er meget sukker, fedt, få fiber osv
    ellers skal du i gang med det, husk det tager noget tid før kroppen fungere normalt igen - ved det - selv er heller ikke for go til at skippe alt det usunde der ryger ned på en dag, men det er faktisk meget mere end man troe, hvis ikke alt bliver skrevet ned - prøv det..held og lykke...
Log in eller Registrér for at kommentere.