Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Skæl - det er et kæmpe problem for mig!

Redigeret 1 august, 2014, 17:05 i Åben debat om hud og hår
Jeg er en pige på 23 år, som har langt mørkt hår. Og skæl!
Jeg har prøvet, hvad der virker som alt. Nizoral både på recept og uden - det gør bare skællene endnu værre. Jeg har tillige prøvet andre skælshampoo'er uden effekt. Lige nu bruger jeg Sanex "Hypo allergenic 0%", det virker heller ikke til at have nogen effekt. Derudover har jeg prøvet at smøre "Eight Hour"-creme i hovedbunden - og "Neutral 70%". Det har bedre effekt end nogle af shampoo'erne, men jeg KAN bare ikke komme problemet til livs.
Jeg aner ikke, hvad jeg skal gøre - jeg ved bare, at jeg skal have fundet en løsning på problemet, for det hæmmer mig så meget!
Jeg kan aldrig gå uden for uden hårnåle til at holde håret "strategisk" på plads eller et spejl til lige at tjekke.
Og det er altså ikke sjovt, når man er 23 år og egentlig godt bare vil have den lille frihed at kunne gå uden for med løst hår uden at tænke på, om du har skæl over det hele.

Håber på et råd eller nogle erfaringer?

Kommentarer

  • Indstillinger
    Hej Pink

    Jeg vil foreslå dig at prøve B-vitaminer. Som du kan se i følgende link hjælper det i hvert fald på nogle menneskers skæl!

    viewtopic.php?f=20&t=18791

    Mange hilsner

    Kameliadamen
  • Indstillinger
    Eeej, tusind tak for rådet!
    Har læst dit link og det ser da ud som om det har hjulpet andre.
    Det må jeg straks forsøge, håber virkelig, at det kan hjælpe mig også!
  • Indstillinger
    Hej Pink.

    Jeg har haft samme problem som dig og har ligeledes brugt nizoral og købt diverse forskellige produkter som måske har hjulpet lidt eller overhovedet ikke.

    Mit råd er at investere i Redken produkter - de har lavet en speciel serie til skæld eller tør hovedbund. Jeg fik frisøren til at give mig en speciel kur som afrenser hovedbunden og investerede i shampoo, balsam og en lille flaske som hældes direkte i hovedbunden - og jeg er problemet kvit. Og nej jeg er hverken frisør eller ansat hos redken - det har bare virket for mig.

    Mvh
    Rikke
  • Indstillinger
    Jeg har også før i tiden haft problemer med skæl, men siden jeg - for mere end 10 år siden - gik over til en shampoo fra Matas: Matas Natur, sådan en gulgrønlig flaske med grønt låg, har jeg ikke haft antydningen af skæl.

    Det er i øvrigt ikke en skælshampoo, og jeg skal da ikke kunne sige, om det er helt tilfældigt, at mine skælproblemer forsvandt samtidigt med skiftet til den shampoo.

    I øvrigt; jeg bruger aldrig balsam, voks eller andet "stads" for at sætte håret. Ligeledes bruger jeg kun yderst sjældent en hårtørrer, og netop hårtørreren kan jeg da egentlig godt mistænke for at udtørre hovedbunden ekstraordinært. Og forresten mener jeg heller ikke håret har godt af at blive vasket hver eneste dag. Hvis man har "morgenhår" så kan man måske lige skylle det, men det er altså ikke så beskidt, at det behøver sæbe hver dag, hvilket kroppen heller ikke gør.

    Jeg indrømmer at det her udelukkende er egne betragtninger, jeg har ikke bevis hverken for eller i mod min påstand.
  • Indstillinger
    Hej!
    Du skal prøva en shampoo, der hedder BIO+. Kan kun købes hos frisøren.
    Den virker lige med det samme. Hvis man har meget skæl,så findes der også en BIO+ sprit, man kommer i håret efter vask, som ikke skal skylles ud igen :)
    Det plejer jeg at bruge,og det er meget effektivt. Så når jeg er fri for skæl, bruger jeg Joico shampoo(fås hos frisøren) som er til hovedbunden,som hedder daily care treatment shampoo for healthy scalp.
    Skæl er jo noget der kommer og går, desværre:(
    Meget effektivt, du skulle prøve det!!
  • Indstillinger
    Hej Pink.

    Har selv haft skæl, men fik det væk ved at bruge Alkymeas naturshampoo.
    Check selv på Alkymeas hjemmeside. http://www.alkymea.com/da/8-terapeutisk-pleje.
    Held og lykke

    Martin.
  • Indstillinger
    Jeg mener jeg har løst problemet med skæl.
    Jeg har skæl/svamp i håret i sværd grad. Jeg har tidligere brugt nizoral%2 men nu bruger jeg nogle helt harmløse produkter fra tyrkiet oliven sæbe, shampoo og balsam.
    Venlig Hilsen
    Ali Kubert Keskin
  • Indstillinger
    Kan anbefale Cutrin Bio+ active shampoo, det har min kæreste brugt og det virker på ham, du kan evt. købe det på http://lookperfect.dk/
  • Indstillinger
    Hej

    Der findes en shampo ved navn NECCIN mener jeg navnet er den kan måske fås hos din frisør eller en anden frisør, den virker udemærket til dagligt brug og er meget drøj i brug effekten er godt når problemmet ikke er så stort mere.

    Til en behandling af større problemmer i hårbunden kan du sikkert bruge en shampo med held du kan få på apoteket der hedder DUCRAY det er en fransk shampo som fås i 2 udgaven en for tørt skæl og en til mere fastsiddende skæl den virker godt på mig, i følge vejledningen skal du bruge den 2 gange om ugen i nogle uger herefter 1 gang om ugen som forebygelse, jeg bruger den 2 dage efterfølgende efter hinanden og så 2 gange om ugen i 2 uger, normalt forsvinder alt næsten 100 % efter de 2 første dages brug. Den er ret dyr men der findes et link på hjemmesiden her hvor du kan købe den online til omkring 30 % af normal prisen du skal blot vente ca. 4 - 5 dage på leveringen fra frankrig køber du 4 flasker er der fri fragt http://www.fiverr1.com Nicoral er normalt også godt for mig men det tager længere tid at få bugt med det med Nicoral for mit vedkommende.

    Der var engang noget der mindede om sprit dog med en mere human lugt, du hældte det i håret og lod det sidde nogle timer eller natten over, det virkede det slog alt ned på en behanling og jeg havde intet efterfølgende i omkring 2 måneder, måske var det giftigt siden det ikke findes mere.

    Held og lykke med behanlingen.

    Hanna
  • Indstillinger
    Jeg har haft svære skælproblemer fra jeg var 13 år til i dag hvor jeg er 43 år. Har brugt rigtig mange penge på problemet og har købt skæl shampoo for mange tusinde kroner.

    Intet har hjulpet.

    Indtil jeg læste om almindelig Eddike, som kan købes til 5 kr. flasken. Prik et hul i låget og gør håret vådt under bruseren, hvorefter du sprøjter eddike i håret, så det rammer hele hovedbunden. Lad det sidde et par minutter og skyld ud med evt. almindelig shampoo. Shampooen skal have en stærk lugt så den fjerner eddike lugten.

    Jeg lover det går væk efter en lille uge, men man skal gentage det ca. hver anden dag.

    Læste om rådet på denne side.

    Peter
Log in eller Registrér for at kommentere.