Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Svamp i øret?

Jeg er bange for, jeg har fået en svampeinfektion i mit øre. Jeg kan ikke umiddelbart selv se noget i spejlet, men det kan andre, og når jeg skraber lidt rundt med en vatpind inde i øret (ikke helt inde, som når man renser øre), kommer der noget hvidt/gult, fast, tykt pulver på vatpinden. Jeg kan ikke umiddelbart mærke nogen kløen, svien eller noget andet. Men det plager mig stadigvæk, da nogle mennesker tager afstand fra mig pga. det.
Ved nogen, hvad der kan være årsag til det, hvad det er, og hvordan jeg kan behandle det?

Kommentarer

  • Indstillinger
    Selvfølgelig skal du da lige få lægen til at kigge på det, du kan sikkert få nogle øredråber, og så skulle den vare klaret.

    Men - hold de vatpinde langt pokker i vold fra dine ører - der har de ikke noget at gøre. Jeg fik en gang at vide fra min læge, at man aldrig skulle putte noget i øret, der er tyndere end din lillefinger.

    Mit gæt er at de vatpinde er årsagen til dine problemer.
  • Indstillinger
    Jeg havde svamp i ørene i 5 mdr og INGEN læger kunne behandle det gik til ørelæge 3 gange ugenligt og intet resultat kom der. Først da min tredie ørelæge sagde (fordi jeg sad og græd af frustration) :"Du har ikke hørt det her fra mig, men prøv dig forsigtigt frem med lamisil o.lign. produkter" Der findes ikke produkter til øresvamp så jeg sprøjtede fodsvampsbekæmpelse ind i øregangene 2 gange dagligt og efter 4 dage væk! Hvad sker der iøvrigt for at der ikke findes noget mod svamp i ørene...?!
    Håber nogen kan finde dette brugbart. Jeg manglede disse ord da jeg døjede med det...
  • Indstillinger
    Jeg er hårdt ramt af øresvamp og lægen har netop ordineret Lamisil (til bekæmpelse af fodsvamp!) så jeg håber at jeg er lige så heldig med at få det væk i løbet af 4 dage! det ville jo være et mirakel!. Er der nogen som har lignende erfaring med øresvamp og brug af Lamisil? Og hvad er chancen for når jeg forhåbentlig kommer det til livs, at svampen kommer igen?
Log in eller Registrér for at kommentere.