Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

muskelsmerter

Redigeret 16 oktober, 2009, 01:20 i Leddegigt
Er der nogen, der har samme problem som jeg har:

Jeg får - af og til og uden varsel - en frygtelig krampe i musklerne omkring skulder, nakke, kranie. Det kan vare fra 1 til 3-4 min.
Har prøvet med varmepude - hjælper kun delvist.
Får binyrebarkhormon ( prednisolon )
Min læge siger, at de to ting ikke har noget med hinanden at gøre, men ved iøvrigt ikke, hvad han skal gøre for at hjælpe mig af med disse pludselige/kortvarige smerter.
Er der en klog mand/dame, som kender fænomenet ? - så vil jeg gerne høre nærmere.
mvh
bm+

Kommentarer

  • Indstillinger
    jeg syntes du skal gå til en fysetrepi de kan hjælpe dig eller skift læge han skal tjække dig hilsen sandra
  • Indstillinger
    Hej Arne

    Hvis jeg var dig, ville jeg bede lægen om en undersøgelse for ernæringsmæssige mangler, specielt D-vitaminmangel.

    Som der står om D-vitamin-mangel i følgende link:

    ”De almindeligste symptomer i starten er almen træthed og muskelsmerter rundt i kroppen og ofte lokaliseret til specielt lår, læg, skulder-nakke-muskler, samt eventuelt krampetendens i arme eller ben og prikkende, stikkende, brændende eller sovende fornemmelse i fødder, hænder og rundt om munden.”

    http://www.osteoporose-f.dk/index.php?id=68

    Jeg kan godt se, at det ikke er helt det samme som de symptomer, du beskriver. Men i begge tilfælde er der tale om kramper, og i begge tilfælde er der tale om skuldre og nakke. Og din overskrift er ”Muskelsmerter”, hvilket er meget typisk for D-vitaminmangel. Måske varierer symptomerne lidt fra person til person.

    Under alle omstændigheder er det oplagt at undersøge dig for D-vitaminmangel.

    Mange hilsner

    Kameliadamen
  • Indstillinger
    Hej Arne

    Jeg forstod i første omgang ikke helt det, du skrev om Prednisolon.

    Nu forstår jeg det sådan, at du får denne medicin for en anden sygdom, og at din læge mener, at det ikke kan være Prednisolon, der fremkalder smerterne/kramperne. Det tror jeg ikke, at din læge har ret i.

    Som du kan se i nedenstående link, kan Prednisolon fremkalde mangel på blandt andet D-vitamin.

    ”Disse midler reducerer mængden af tilgængeligt D-vitamin og nedsætter absorptionen af calcium. Langvarigt brug medfører mangler af kalium, selen og zink.”

    http://www.dsgnet.dk/Sites/mfjartikler/ ... dsgnet.asp

    Mange hilsner

    Kameliadamen
  • Indstillinger
    Hej Arne

    Jeg så desværre ikke før nu, at dit spørgsmål stammer helt fra maj måned. Så har du forhåbentlig fået løst dit problem for længe siden!

    Mange hilsner

    Kameliadamen
Log in eller Registrér for at kommentere.