Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Særeje

Redigeret 15 maj, 2009, 04:26 i Ægteskabsproblemer
Min mand vil nu have særeje, kan han få det uden jeg skriver under?

Jeg har været med til at starte hans firma op, ikke jeg har stået i butikken, men passet det hele her hjemme. Vi har nu 4 børn. Er jeg vild urimlig når jeg siger jeg ikke vil have særeje, hvis vi går fra hinanden har jeg jo nul og niks, vi har valgt at jeg har skulle gå så meget som muligt hjemme ved børnene så derfor har jeg ikke en karriere.

Kh Lisbeth

Kommentarer

  • Indstillinger
    Det er jeg ret sikker på, han ikke kan uden dit samtykke.

    Men - det her er bestemt et emne, du lige bør vende med en advokat. På et debatforum på NetDoktor, tror jeg du vil få overordentligt svært ved at få et sagligt bud på et sådant problem.

    I flere byer findes der noget, der hedder "advokatvagten", hvor man kan gå hen med et spørgsmål og få svar kvit og frit. De har gerne åbent en time om ugen. Prøv måske at undersøge, om der findes en sådan advokatvagt i nærheden af dig - så skal du i hvert ikke betale, og lige præcis et sådant spørgsmål vil da være oplagt at stille sådan et sted.

    Du skal dog væbne dig med tålmodighed, for man kommer ind efter tur, og der er gerne kun en advokat, der har vagten.
  • Indstillinger
    Som Lotte er jeg ret sikker på, at din mand ikke bare kan kræve særeje. Og det ville da heller ikke være rimeligt.

    Det kan da godt være, det er din mand, som står i forretningen og tjener pengene, men så har du været hans opbakning og taget dig af en masse andet, bl.a. det hjemlige. Så på den måde har i jo været fælles om at bygge det op, i har.

    Så i mine øjne er du aldeles ikke urimelig.
Log in eller Registrér for at kommentere.