Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Andre med slem PMS

Redigeret 16 juli, 2009, 19:31 i PMS og menstruation
Lider af voldsomme humørsvingninger op til mestruation, nogen gange også omkring ægløsningen. Har prøvet alm. p-piller, men de gav mig migræne. Har prøvet mini-piller, det var heller ingen succes. Nu er jeg på p-pillen Yaz, men kan ikke mærke nogen forandring, nærmere tværtimod. Har fået hovedpine og udover det, så er mine slimhinder tørret fuldstændigt ud, så nu er sexlivet også ramt - øv. Humørsvingningerne er der stadig i uformindsket styrke.

Ved simpelthen ikke hvad jeg skal gøre. De slemme dage sidder jeg bare og tuder og tuder - føler jeg lever i en osteklokke og har absolut ikke lyst til at lave noget som helst.

Troede at p-piller skulle hjælpe mod PMS, men ikke i mit tilfælde.

Nogle med erfaringer de kan dele ud af?

MVH Lotte

Kommentarer

  • Indstillinger
    Hej

    Jeg oplever også noget lignende. Jeg bruger præventionen Nuvaring (en gummiring der sidder i skeden i 21 dage hvorefter den fjernes og mens kommer). Et par dage op til hvor jeg skal fjerne ringen og frem til mens kommer (der gå ofte 5-6 dage) oplever jeg næsten alle tegn på PMS. Depression, angst, træthed, aggresivitet, modløshed, smerter i underlivet, brystspænding og mange flere.
    Jeg føler at symptomerne er forværret efter jeg fik mit 1. (eneste "so far") barn, men især det sidte halve år er det blevet ulideligt.

    Jeg er efterhånden så påvirket af det, at jeg psyksit forværre symptomer bare ved tanken om at nu nærmer tiden sig. Jeg har forsøgt med at øge motionsniveauet, uden held.

    Nogen der har gode råd.
  • Indstillinger
    Kære alle

    Jeg har brug for nogle gode råd fra jer.........

    Jeg skriver fordi jeg også lider og er meget generet hver gang jeg har mine menstruationer. Jeg bliver meget træt, øm i hele kroppen og er nærmest syg hver gang jeg har menstruationer. Jeg kan heller ikke holde på min kropsvarme, det vil sige jeg fryser meget i den periode jeg har mine menstruationer. Derudover mister jeg fuldstændigt livsgnisten og bliver meget nærtagende, følsom og meget deprimeret. Jeg er så påvirket af det at jeg må ligge i min seng og må tage en til to dags fri fra arbejdet . Så derfor har jeg hver gang jeg har mine menstruationer en til to dags sygedage fra arbejdet.

    Oveni mine menstruation har jeg det også skidt med at være nødt til at blive hjemme i min seng. Jeg dyrker motion spiser sundt, men vil ikke tage nogen som helst piller for det.

    Jeg har talt med min chef, som er en kvindelig chef, og fortalt hende om min situation, det vil sige grunden til hvorfor jeg har disse to sygedage hver måned. Hun prøver at forstå min situation, men jeg kan godt se, at hendes forståelse samt tålmodighed er ved at være brugt - så ikke nok med at jeg døjer med mine smerter, er deprimeret m.m. ja så får jeg det endnu værre ved at melde mig syg. Jeg har ind i mellem også brugt mine ferie dage som sygedage, for at undgå for mange sygedage. Men jeg tænker, at jeg måske skulle får min læge til at ringe til min chef, det vil måske dæmpe min dårlig samvigtighed og måske vil min chef bedre kunne forstå mit problem -og får mig til at føle mig tryg i forhold til min situation - for som sagt så er jeg så påvirket hver gang jeg har mine menstruationer at jeg nærmest er syg.

    Hvad kan jeg gøre, og vil det være rigtigt at få min læge til at ringe til min chef, ved ikke om min chef vil gøre det, men jeg er ikke meget for at tage homonpiller eller andet.

    Håber at der er nogen der vil skrive tilbage.
Log in eller Registrér for at kommentere.